Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vi har fået en logerende!!!!  (Læst 5419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline løvenhardt

• Passiv bruger
Vi har fået en logerende!!!!
« Dato: 15 Oktober , 2010, 09:53 »
Hej ...

I går morges fik vi fint besøg i hønsegården af en flot hvid høne. Den har været brugt til reservemor til fasaner i skoven, er jeg sikker på. Den startede med at gå ude på den anden side og lurer lidt. Men da jeg smed korn ud , kom den ind i høsnegården til de 6 damer der går og hygger sig. De gav den lidt bank men kun når den kom for tæt på. Da det blev sengetid ville den så gerne med ind i hønsehuset men AK nej de gamle smed den ud. Den prøvede ellers mange gange...I morges sad den så i et blommetræ nær hønsehuset og hoppede ned da de andre kom ud.. Nu går den i flokken og spiser. Er lidt spændt på om de andre lader vores gæst komme i ly i nat... Andre der har prøvet noget lignede????

Hej fra Anne-Mette

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vi har fået en logerende!!!!
« Svar #1 Dato: 15 Oktober , 2010, 10:10 »
Hvor hyggeligt - jeg håber, den kan blive *k

Jeg må sige, at jeg har det lidt svært med at acceptere at bruge høns til fasaner på den måde.  <W
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #2 Dato: 15 Oktober , 2010, 10:12 »
ja det var da godt nok hyggeligt. Jeg håber også de er mindre skrappe idag... det er jo trods alt fredag!  :D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline løvenhardt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Oktober , 2010, 10:16 »
Ja, jeg mener jo også at det er meget forkert at bruge høne som arbejdskraft for at "smide" den på gaden bagefter... Den er ikke vant til mennesker men søger helt klart selskab hos artsfællerne... Håber de forbarmer sig i nat. Fik lidt ondt at hende i morges da hun sad på den lille gren og sov. Men det er hun nok vant til...Er også bange for at lukke ind til hønsehuset hvis hun kommer derind. Så kan hun jo ikke stikke af hvis de andre tæver hende... Men det ser mere positivt ud i dag....*S*  /o

hoejberg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15 Oktober , 2010, 13:35 »
 *k *k

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 15 Oktober , 2010, 13:43 »
Høns er jo generelt fantastisk gode til at indrette sig, så jeg tror helt bestemt, at det nok skal gå. Hvor er det godt, hun fandt din hønsegård, når nu hun var prisgivet en grum skæbne i skoven.
Selv om hun er sky overfor mennesker nu, skal det nu nok komme, når hun finder ud af, at du er hende, der kommer med maden og godbidderne.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Oktober , 2010, 16:00 »
Vil lige forsvarre lidt at bruge høns til fasaner. Tror faktisk de kan have et godt liv.

Dem som følger med når man køber fasaner er små hanekyllinger, som er ruget ud rugemaskine (ikke at der er noget galt i det). De går så i en voliere sammen med fasanerne, har et frit men godt hønseliv. Nogen vælger så at indfange dem og bruge dem til suppe, andre vælger at blive ved med at fodre dem og så kan de gå i volieren til der kommer fasaner igen.

Vi har en dværghane som går i voliere på andet år, vi havde ham hjemme i vinters, men måtte skille os af med ham, fordi han larmede for meget, så han flyttede på landet og boede der sammen med en masse damer. Men her da vi fik fasankyllinger igen, kom han tilbage i skoven. Han er superduper til sit job, galer når der kommer nogen og passe virkelig på fasanerne.

Han er skovens konge. Vi fik tre hanekyllinger med fasanerne, de går der også, når de er lidt hårde ved fasanerne, smutter dværghanen lige hen og basker dem en. I år har vi valgt at sætte nogle dværg damer derind også, det fungerer fint., så nu bliver alle høns og haner i skoven så længe de lever. Volieren er 100 x 100 meter, der er en del træer de putter i og der er læ for blæsten. Tit render de udenfor volieren, men det er deres base så de vender altid tilbage. De er bestemt ikke utrygge ved mennesker, de render lige i hælene på en når man kommer, så jeg er overbevist om at de stor trives.

Men vil da også lige ønske Anne-Mette held og lykke med din nye logerende, er sikker på det nok skal gå godt.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 15 Oktober , 2010, 19:34 »
Julie, det du beskriver, og det jeg tænker på er to forskellige scenarier: Hvis man har h*nen i en voliere med fasankyllingerne, er det jo en helt anden situation. Det jeg ikke bryder mig om, er når man sætter en enkelt h*ne ud i skoven frit sammen med fasankyllingerne. For når så fasanerne er store nok til at klare sig selv, går h*nen der, og bliver sandsynligvis taget af et rovdyr. Den slags har jeg nemlig også hørt om, og det tiltaler mig ikke.
« Senest Redigeret: 15 Oktober , 2010, 21:21 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 15 Oktober , 2010, 21:14 »
Det er desværre den sidste udgave, vi ser her omkring hvor jeg bor.... Hvert forår finder vi døde, hvide dværghaner liggende dér hvor der har været sat fasaner ud året før. I det mindste kunne de da skyde dem samtidigt med fasanerne. Nææææh, det giver ikke meget respekt omkring jagt /d.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 15 Oktober , 2010, 21:22 »
Hvordan går det Annemette? Har hun fået lov til at komme ind til de andre  <+
« Senest Redigeret: 16 Oktober , 2010, 09:17 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 Oktober , 2010, 21:53 »
Julie, det du beskriver, og det jeg tænker på er to forskellige scenarier: Hvis man har h*nen i en voliere med fasankyllingerne, er det jo en helt anden situation. Det jeg ikke bryder mig om, er når man sætter en enkelt h*ne ud i skoven frit sammen med fasankyllingerne. For når så fasanerne er store nok til at klare sig selv, går h*nen der, og bliver sandsynligvis taget af et rovdyr. Den slags har jeg nemlig også hørt om, og det tiltaler mig ikke.

Det tiltaler heller ikke mig Marianne, syntes bestemt man skylder hønen/hanen aflive den eller sørge for den får et godt liv et andet sted.
Selvfølgelig er der altid en risiko for de bliver taget af rovdyr, det er også sket i vores voliere sidste år, trods sikkerhed, elhegn osv, men flyvende rovdyr kan man desværre ikke gardere sig for.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline løvenhardt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 16 Oktober , 2010, 09:10 »
Vores søde gæst må gerne være sammen med de andre dagen lang og hun spiser og drikker sammen med dem. Men igen i aftes blev hun jaget ud af selve hønsehuset og måtte overnatte i et træ..Snøft.... Til morgen er alting lutter idyl igen. Krydser fingre for de til aften lader hende komme med ind....

Offline Mikkel Højberg

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 16 Oktober , 2010, 09:28 »
Jeg fik på et tidspunkt to store kyllinger, de andre ikke ville acceptere, de fik en gammelt kaninbur ind i hønsegården i starten, så de havde en base, og et sted at sove.
Mvh. Mikkel

Moskusænder.