Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Djengis Khan hærger stadig...  (Læst 2251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
Sv: Djengis Khan hærger stadig...
« Svar #15 Dato: 09 Oktober , 2010, 07:28 »
Og min(e).  :D
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 Oktober , 2010, 08:16 »
Jeg har lavet en aftale med min kleiner mynsterlænder, den holder sig fra hønsegården og hønsene holder sig fra haven, det var der så 2 kyllinger der ikke overholdt, tja de opdagede vist ikke hvad der skete.

Er der ikke en landmand i nærheden hvor du kan låne en batteri stødgiver inden du skal ud og investere, der er ingen grund til en 9.000 volt elefanthegn, selv om 1 stød nok ville huskes.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #17 Dato: 09 Oktober , 2010, 08:17 »
Min veninde er hundetræner. Hun glæder sig altid over at have labber på holdet. De er SÅÅÅÅÅÅ nemme, siger hun. Gør ALT for en godbid /o. Så det er vist bare at komme i gang ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline KEW

• Bruger
« Svar #18 Dato: 09 Oktober , 2010, 17:46 »
hmmm eksempel på dårlig opdragelse af hund/ejer :o
altså en hund er lidt som børn.. godbid når de opfører sig ordentligt og konsekvens når de opfører sig dårligt.
dårlig ide at bruge strøm på en hund som ejer har fejlet at opdrage. >:(
jeg er selv opvokset med schæfer-kennel i 25år og har set en del håbløse tilfælde fordi man forsøger at sætte sig igennem til træning men hjemme er det vores lille barn så bliver hunde forvirret over hvilke regler der gælder og bryder ud. ganske som børn vil gøre.
ALLE hunde kan opdrages det skal bare gøres korrekt og konsekvent. tæver er normalt milde af sind og holder sig til sin plads i hierakiet hvorimod en han vil forsøge at overtage magten på et tidspunkt hvis og såfremt den ser sit snit til det.
brug nu faste kommandoer som NEJ! eller FØJ! istedet neeeej, puha næææh nu har jeg aldrig, det må du sørme ikke osv. hunde KAN ikke dansk! ;) tonefald tonefald tonefald.
det er sjældent det er forsent at opdrage hunden hvis det er ja så der dyrelægen tilbage.
så op på hesten og kommander din hund...
sæt evt hunden i snor/kæde så den ikke kan jagte eller fange dine høns og skæld den ud når du tager den i at gøre det.(du bliver sikkert hæs) ;D ALDRIG!! kalde hunden til dig for at skælde den ud det vil den opfatte som du skælder ud for at komme hen til dig, der skal den have ros også selv om den har lavet lort i den.
en hvalp bliver opdraget af moren ved at hun tager den i nakke skindet hvis den er en ballademager det kan du også fint bruge det virker stadig på en voksen hund men gør det med måde! og lad nu være med at jagte hunden fordi du vil ruske den i værste tilfælde opfatter den det som leg og vil gøre dette oftere når den keder sig.
hmm virker måske som galde fra min side... det er det ikke! håber du kan bruge det til noget evt skriv hvis du mangler råd om projekt hundeopdragelse /o
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 09 Oktober , 2010, 19:00 »
Og den her helt korekte hundepædagogiske måde tager så ca temmelig lang tid, og inden da har du mistet tålmodigheden og hader hunden.
Der er visse ting man som træner har brugt meget lang tid på at lære, og det kan man altså ikke formidle videre på 17 linjer og et øjeblik.
De fleste hundetrænere har brugt årevis og et havlt liv på at opnå de færdigheder der ser så legende let ud når man viser dem frem, men det er jo ikke på det sted eleven og hunden er.

Mød hunden og eleven hvor de er.
Hunden er ulydig og får en over snuden. og så er den ligesom færdig med at genere hønsene, og det er nemmere for både hund og ejer end at Lisbeth skal løbe sin lab op ude i haven for at skælde den ud, og det tager jo ikke lang tid at lære den at gå i snor, men man kan begå mange fejl når man skal lære den at gå uden snor.

Hvis du vil have en veltrænet hund, så gå til træning, det går jeg ind for, hvis du vil løse et akut problem så gør noget der løser det.

Synd du bor på Fyn Lisbeth, jeg og Hubert hønsehund ville ellers gerne have nogen at træne med. <H

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #20 Dato: 09 Oktober , 2010, 22:07 »
Det sidste indbrud var hos min nabokone, hvis mand døde for 10 dage siden . SÅ det var ikke lige det hun havde brug for nu   :'(

Det er jo lige til at få tårer i øjnene over  :'( Stakkels hende :(

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 10 Oktober , 2010, 09:55 »
@KEW: det er da helt sikkert rigtigt, hvad du skriver, og jeg ved det også godt. Jeg har haft hund det meste af mit liv - både tæver og hanhunde, deraf en enkelt Welsh terrier og ellers kun Labber. Jeg holder mig til tæver nu, da jeg ikke gider strejferi og sure naboer på den konto.
De fleste af mine hunde har været rimeligt omgængelige og nemme at opdrage (ikke terrieren...), og jeg har aldrig tidligere haft en Lab, der er så uanfægtet af opdragelse. Jeg medgiver gerne at jeg hører til dem, der ikke går så hårdt til den herhjemme med træningen. Det er der flere grunde til. Den ene er at der bliver en farlig ballade, når jeg skiller hundene for at gøre noget med dem enkeltvis - den, der ikke skal med, hyler og græder i vilden sky. Jeg gør det så alligevel, når jeg går tur med dem, det skal nemlig for det meste foregå med én af gangen. Den "gamle" går aldrig i snor, bissen altid i snor, og det kan jeg ikke styre, hvis de er med begge to samtidig. (Så får jeg 2 ture  ;D)
Den "gamle" er utroligt jaloux, og jeg kan aldrig bruge de dagligdags situationer, der naturligt opstår i løbet af dagen, tll at opdrage og korrigere Selma i, for så står Minka straks med snuden fremme og møver sig ind i mellem. Den TÅLER ikke at jeg snakker med Selma - OSSE MIG, OSSE MIG!!!!! ja, det er vel fordi vi heller ikke har opdraget DEN ordentligt, men den var jo enebarn i næsten 4 år, og vant til at få al opmærksomheden.
Selvfølgelig ved jeg da godt at det falder tilbage på mig/os selv, og jeg vedkender mig gerne mit ansvar, men der nu også forskel på hunde. Vi vælger bevidst Labber, fordi vi godt ved at vi ikke er til de skrappere typer - for os er hunden ikke en hobby som sådan, men et familiemedlem. Selma er en brun lab, Minka en sort, og jeg mener jeg har læst at de sorte er de nemmeste, men at der skulle være så markant forskel, havde vi vist ikke drømt om. Vi plejer at sige at den er ½ brun bjørn (og ½ affaldskværn), men den er jo også SØD *h
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 10 Oktober , 2010, 17:35 »
Vil på ingen måde råde dig til at bruge strøm, men opdragelse istedet for. Det kan lade sig gøre, men kræver tid. Hver eneste dag.

Har tre Labber, hvoraf den mindste er en tæve på 6 mdr, som virkelig står højt i tændingen, i forhold til de andre vi har. Hun bryder også ud hvor hun kan. Men høsene er mine og det har hun lært.
Selvfølgelig er de meget interesseret i dem, men jeg skal kun rømme mig, så går hundene væk igen.

Jeg vil absolut anbefale dig at lave en hundegård, da den lille hund vil være meget nemmere at arbejde med, hvis hun bliver isoleret lidt. Med det mener jeg at hun vil være mere lydhør overfor dig som leder, hvis hun i et par timer har været i sin hundegård, inden du træner lydighed med hende. Så vil du også kunne adskillede dine hunde uden bøvl, det kræver tilvænding. Men den lille kan meget vel få opfyldt alle sine behov, ved den store hund, derfor respekterer hun ikke dig som leder.

Mine gamle labber er 4,5 år nu, den ene er meget jaloux, men den anden er helt kold overfor hvalpen. Men jeg sætter ham der er jaloux af, mens jeg leger/træner med den lille. Bagefter får han en ordenlig omgang knus og opmærksomhed.

Labber er fantastiske og lærenemme, dejlige at arbejde med. Mht farven, siger min hundetræner at de brune er pæne, men nogen har glemt at putte intiligens i dem ;D, men der har jeg ingen erfaring, har selv kun sorte. Vores hunde er både hobby, arbejdshunde og familiemedlemmer.

Kan give KEW medhold i det hun/han (der er jeg på glatis  ;) ) skriver.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline KEW

• Bruger
« Svar #23 Dato: 11 Oktober , 2010, 21:04 »
Av av Hannibal var det en sviner "hun/han"?  ;D

Lisbeth: det tager tid at opdrage dyr nogle mere end andre. Og den lille turbo tøs kræver meget træning sådan er det bare.
Tro mig når hunden hyler er det dig det gør ondt på ikke hunden!
Så træn træn træn /o /o
Hilsen Kenneth

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #24 Dato: 11 Oktober , 2010, 21:07 »
@KEW: Jeg troede også længe du var en kvinde, indtil Marianne Vedel en dag kaldte dig Kenneth! :D Tror det er navnet "KEW", som lyder lidt piget i mine ører....af uransagelige årsager! :D :D

Offline KEW

• Bruger
« Svar #25 Dato: 11 Oktober , 2010, 21:23 »
NÆH! Træk mig nu baglæns ind i fuglekassen! ;D
Så klik da på profilen ALTSÅ!

Kvinder!..... :D
Hilsen Kenneth

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 11 Oktober , 2010, 21:39 »
*LOOOL* NU har jeg ozz klikket på profilen ...var da sikker på KEW var en tøs  *g

Håber der er hyggeligt derinde i fuglekassen  <H
Med venlig hilsen Søs

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 11 Oktober , 2010, 21:42 »
Ikke en sviner KEW, er bare såpas en spasser til at klikke rundt i profiler mens jeg skriver.
Derfor måtte jeg satse lidt <:.
 Er ned på mine bedende knæ undskyld undskyld... tror aldrig jeg glemmer du er en Mand ,hehe  *e
Mvh. Julie

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 11 Oktober , 2010, 21:44 »
Dejligt at se man ikke er alene om at se en  kvinde bag navnet, haha ;D
Mvh. Julie

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 11 Oktober , 2010, 21:45 »
Syns da egentlig KEW burde føle sig lidt beæret ...det da kun positivt at blive opfattet som østrogenholdig  ;)
Med venlig hilsen Søs