Vil på ingen måde råde dig til at bruge strøm, men opdragelse istedet for. Det kan lade sig gøre, men kræver tid. Hver eneste dag.
Har tre Labber, hvoraf den mindste er en tæve på 6 mdr, som virkelig står højt i tændingen, i forhold til de andre vi har. Hun bryder også ud hvor hun kan. Men høsene er mine og det har hun lært.
Selvfølgelig er de meget interesseret i dem, men jeg skal kun rømme mig, så går hundene væk igen.
Jeg vil absolut anbefale dig at lave en hundegård, da den lille hund vil være meget nemmere at arbejde med, hvis hun bliver isoleret lidt. Med det mener jeg at hun vil være mere lydhør overfor dig som leder, hvis hun i et par timer har været i sin hundegård, inden du træner lydighed med hende. Så vil du også kunne adskillede dine hunde uden bøvl, det kræver tilvænding. Men den lille kan meget vel få opfyldt alle sine behov, ved den store hund, derfor respekterer hun ikke dig som leder.
Mine gamle labber er 4,5 år nu, den ene er meget jaloux, men den anden er helt kold overfor hvalpen. Men jeg sætter ham der er jaloux af, mens jeg leger/træner med den lille. Bagefter får han en ordenlig omgang knus og opmærksomhed.
Labber er fantastiske og lærenemme, dejlige at arbejde med. Mht farven, siger min hundetræner at de brune er pæne, men nogen har glemt at putte intiligens i dem

, men der har jeg ingen erfaring, har selv kun sorte. Vores hunde er både hobby, arbejdshunde og familiemedlemmer.
Kan give KEW medhold i det hun/han (der er jeg på glatis

) skriver.