Hmm... det regner da vist med uheld for tiden...
I laaaang tid har vi ingen æg fået - øv, men det viste sig at de bare lige skulle fælde færdig, så nu får vi æg, men ike så mange som vi burde... I sidste uge konstaterede jeg som nogen måske husker ORM hos mine høns - Dobbelt ØV! men måske derfor der ikke er så mange æg som der burde være... Jeg startede saltsyrekur i søndags og slutter den i morgen.
I mellemtiden er mine høns blevet forkølede, selvfølgelig nogle mere end andre. Hansemand og et par af hønerne er særlig hårdt angrebet og har våde øjne og måske begyndende øjenbetændelse - ØV ØV og tre gange ØV!!! Jeg ringede til dyrlægen i morges for at spørge om jeg kunne få noget penicillin - det kunne jeg godt, men fordi det var lørdag ville det koste 700 kr. + prisen for medicinen, så det kan jeg først få på mandag...
Så nu har jeg kogt en kæmpe omgang æblegrød med masser af hvidløg og lidt havregryn - det er de heldigvis vilde med, så nu håber jeg at de kan holde ud til jeg får medicin til dem på mandag...
Måske skulle denne tråd have været i hyggesnak, for der er vel ikke meget mere at gøre for dem inden mandag? men på den anden side er det jo ikke lige frem HYGGE-snak...