Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det ene problem efter det andet...  (Læst 2787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Det ene problem efter det andet...
« Dato: 25 ſeptember , 2010, 13:54 »
Hmm... det regner da vist med uheld for tiden...

I laaaang tid har vi ingen æg fået - øv, men det viste sig at de bare lige skulle fælde færdig, så nu får vi æg, men ike så mange som vi burde... I sidste uge konstaterede jeg som nogen måske husker ORM hos mine høns - Dobbelt ØV! men måske derfor der ikke er så mange æg som der burde være... Jeg startede saltsyrekur i søndags og slutter den i morgen.

I mellemtiden er mine høns blevet forkølede, selvfølgelig nogle mere end andre. Hansemand og et par af hønerne er særlig hårdt angrebet og har våde øjne og måske begyndende øjenbetændelse - ØV ØV og tre gange ØV!!! Jeg ringede til dyrlægen i morges for at spørge om jeg kunne få noget penicillin - det kunne jeg godt, men fordi det var lørdag ville det koste 700 kr. + prisen for medicinen, så det kan jeg først få på mandag...

Så nu har jeg kogt en kæmpe omgang æblegrød med masser af hvidløg og lidt havregryn - det er de heldigvis vilde med, så nu håber jeg at de kan holde ud til jeg får medicin til dem på mandag...

Måske skulle denne tråd have været i hyggesnak, for der er vel ikke meget mere at gøre for dem inden mandag? men på den anden side er det jo ikke lige frem HYGGE-snak...  /d
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Det ene problem efter det andet...
« Svar #1 Dato: 25 ſeptember , 2010, 14:37 »
Øv hvor er det synd for dig og dine høns. Jeg håber at din æblegrød og den gode varme sol idag kan hjælpe lidt.
 *k *t
Mvh Marianne

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 ſeptember , 2010, 08:58 »
Æv , ja.

Ude hos dig kan det jo knappest skyldes træk f.eks. Men når menneskenes kroppe bliver rundtossede og småsyge af det danske meget meget omskiftelige vejr - hvorfor så ikke vore høns ?
I sidste uge væltede vandet ned , skrabede is af bilruden den ene morgen og denne uge tørt , 17 - 20 grader med regnvejr.
Skolerne er fyldt med snottede børn med dårlig mave og influenza symptomer lige nu.

Det er rigeligt med en skrantende (bøvlet) teenager , garanteret om jeg ikke kunne undvære sygdom ved mit fjerkræ , nu har mine meldt sig under ormeangreb. ( de få der er tilbage )

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

frida

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26 ſeptember , 2010, 19:16 »
Jeg tror også "bare" det skyldes årstiden. Den ene dag er der jo lunt i vejret, og den næste er der koldt og klamt. Det er lige til at begynde at skrante af for både folk og fæ. Ekstra omsorg til alle, og ellers bare glæde sig til foråret :D

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #4 Dato: 26 ſeptember , 2010, 19:43 »
I skal næsten have en lille update for søndagen har været god!

Æble/hvidløgsgrøden har været god, især for hansemand, der også har fået lidt penicillin direkte i næbbet siden lørdag formiddag (resterne fra sidste gang de havde øjenbetændelse), så nu har han fået lidt "hane-statur" tilbage og prøver da også på at gale, selvom det lyder noget forkølet.

I morgen skal jeg hente penicillinen på dyreklinikken, så skal det nok gå...

OG så er jeg næsten færdig med at sætte min silo op - så er der plads til MEGET korn!  /o
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 ſeptember , 2010, 21:36 »
Dejligt at høre at udviklingen allerede er vendt  /o
Mvh Marianne