Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvad giver i  (Læst 10389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kevinhove

• Passiv bruger
  • HØNS
Sv: hvad giver i
« Svar #15 Dato: 22 ſeptember , 2010, 21:00 »
 ;D
Hilsen Kevin
0.4 Isa Brown/rød amerikaner
1.4 maren kobber
0.1 labrador

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 22 ſeptember , 2010, 21:01 »
ok  :) fordi jeg køber grisefoder er fordi at i hønsefoder er der k-vitamin og så når man har rotter og rotter spiser rottegrift også befter smutter over i hønsehus og spiser hønsefoder (k-vitamin) så dør de ikke

Det samme siges om mejsebolde, så dem fraråder rottemanden at man bruger, hvis man ikke vil tiltrække rotter.
Mvh Marianne

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 22 ſeptember , 2010, 23:13 »
Og det med at effekten af rottegift bliver ophævet ved nogle foderstoffer, blev jeg så informeret om af min nabo (griseavler) i forbindelse med at jeg købte grisefoder (i pilleform leveret af DLG) af ham.

Så problemet synes at eksistere ved flere typer foder.

Mine nabo's bedrift er i mellemtiden blevet så stor at han nu selv tilbereder sit svinefoder, kværnet ned til pulverform, så nu er jeg gået over til at fodre med en blanding af hvede og æglægningspiller i forholdet 3/1. Plus selvfølgelig alt spiseligt fra husholdningen, grønt og frugt fra haven. Og de majskolber som den anden nabo (kvægavler) taber under høsten. Med lidt flid kan der sagtens samles så der er til 3-4 kolber om dagen i 1-2 måneder.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 23 ſeptember , 2010, 08:01 »

Mine nabo's bedrift er i mellemtiden blevet så stor at han nu selv tilbereder sit svinefoder, kværnet ned til pulverform,

Det jeg får er også i pulverform. Jeg blander det op med vand til en lind grød, De elsker det :)

da jeg havde byg blandede jeg det i grøden, så blev det da spist ;) altså byggen ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.