Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvad giver i  (Læst 10384 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kevinhove

• Passiv bruger
  • HØNS
hvad giver i
« Dato: 22 ſeptember , 2010, 18:59 »
hvad giver i jerse høns ???  af korn  :) mine for byg blandet med grisefoder  /o
« Senest Redigeret: 22 ſeptember , 2010, 19:13 Fra kevinhove »
Hilsen Kevin
0.4 Isa Brown/rød amerikaner
1.4 maren kobber
0.1 labrador

pylle pylle

• Gæst
Sv: hvad giver i
« Svar #1 Dato: 22 ſeptember , 2010, 19:06 »
Jeg er ked af det.. men jeg forstår ikke rigtig hvad der står.. hvis du mener om høns spiser grisefoder?? så ville jeg da mene man skal give høns det foder som er specielt til høns.. så at man er sikker på de får det rigtige..

derudover kan man give hvede.. men man bliver fed af hvede.. så moderate mængder..

jeg har ikke fået mine høns til at spise byg..ved heller ikke om det er godt for dem.. ???

frida

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22 ſeptember , 2010, 19:11 »
Oh. Jeg troede, det var af byg man blev tyk..... :o
Jeg fodrer med fuldfoder, knækket majs og hvede. Derudover "alt godt fra matriklen".

Offline kevinhove

• Passiv bruger
  • HØNS
« Svar #3 Dato: 22 ſeptember , 2010, 19:12 »
er ikke så gode til at stave
Hilsen Kevin
1.4 maren kobber
0.1 labrador

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #4 Dato: 22 ſeptember , 2010, 19:30 »
Jeg giver en blanding af hvede og æglægningstilskud fra foderstoffen. Jeg har hørt fra flere at hønsene ikke er så glade for byg.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:18 »
Fuldfoder, knækket majs og hvede

er ikke så gode til at stave
Det skal du sku ik være ked af.. Er vi i tvivl spørger vi bare.. Du er jo heller ikke så gammel endnu ;)

Bor du i nærheden af miljø foder i viborg.. Så har de en luxsus bl  /o..
« Senest Redigeret: 22 ſeptember , 2010, 20:20 Fra JanR »

Offline kevinhove

• Passiv bruger
  • HØNS
« Svar #6 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:38 »
vi køber på dlg i blåhøje  ;D
Hilsen Kevin
1.4 maren kobber
0.1 labrador

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:39 »
Havde jeg en svinefarm som nabo brugte jeg skam også svinefoder. Det ved jeg andre herinde gør med succes.
Men det har jeg ikk lige. Pt giver jeg dem al den hvede de kan æde så de kan få sul på kroppen. Når majsen høstes samler jeg tabte majskolber i stor stil. forår og sommer får de æglægningsfoder blandet med hvede.
For mig handler det om at gøre hønsene så modstandsdygtige til dem kommende vinter som muligt.
Jeg har ingen racer der har tendens til overvægt så de kan æde alt det de vil  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #8 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:40 »
Jeg er sikker på, der er en mølle nede i Blåhøj, de har helt sikkert en blanding af hønsekorn, som lige passer. Der er der både hvede, majs og byg i, i et forhold der er god for hønsene.
Ud over dette skal de selvfølgelig have hønsepiller, enten som fuldfoder til æglæggere, eller som tilskudsfoder til æglæggere.
Alle jeres madrester fra køkkenet går selvfølgelig også til hønsene,
Og du må da meget gerne give dem noget græs, eller salat fra haven, grønkål, hvis i har det.
Alle rester af tomater, agurk, frugt og lignende er godt for dem, og hvis der ind imllem er en rest af kattemad, våd eller tør, så vil de også gerne have dette.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:43 »
Jeg gi'r ½ byg ½triticale og så er der frit slag på 1 hektar jord derudover... Har ingen problemer med byg! Så er der seføli osse kalk så meget de vil ha'...

Jeg synes altså du staver fint, ser ingen fejl  ;) og ville osse bruge grisefoder selv hvis jeg havde muligheden. Som Søs skriver er der nemli flere herinde det dur fint for...

Offline kevinhove

• Passiv bruger
  • HØNS
« Svar #10 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:47 »
ok  :) fordi jeg køber grisefoder er fordi at i hønsefoder er der k-vitamin og så når man har rotter og rotter spiser rottegrift også befter smutter over i hønsehus og spiser hønsefoder (k-vitamin) så dør de ikke
Hilsen Kevin
1.4 maren kobber
0.1 labrador

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #11 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:48 »
Mine får svinefoder dagligt, ikke alt det de gerne ville sikkert, men da de går sammen med kalkunerne som har brug for den proteien rige kost så får de også lidt og de elsker det :)

Derud over får de hvede... de gider ikke hverken havre eller byg, men majs er de også pjattede med. og så får de græs og hvad der falder ud af køkkenvinduet :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #12 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:50 »
ok  :) fordi jeg køber grisefoder er fordi at i hønsefoder er der k-vitamin og så når man har rotter og rotter spiser rottegrift også befter smutter over i hønsehus og spiser hønsefoder (k-vitamin) så dør de ikke

Det var jeg ikke klar over... det er da en ret interessant information som jeg tror mange måske lige vil tænke over :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:54 »
Oh. Jeg troede, det var af byg man blev tyk..... :o
".

Spiser de hvede, bliver de fede
Spiser de byg   , skyder de ryg
Spiser de havre, bliver de magre
sådan er remsen vist,  ;)
havre er proteinrigt derfor feder det ikke.

mine får hvede og hel havre, med de vil også gerne have hvede og byg,
hellere end fuldfoder, men de får ikke noget korn før både hveden og havren er spist op.
Og så synder jeg jo og giver dem lidt vildfugleblanding til at komme ind til kl 5. så de kan sagtens holde varmen, men jeg får så det problerm at hanen bliver for tyk og ikke kan passe sit job ordentligt, så der skal jeg lægge om til foråret.
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

pylle pylle

• Gæst
« Svar #14 Dato: 22 ſeptember , 2010, 20:57 »

lad være med at fokusere på hvad du ikke kan men hvad du kan /o.. jeg og andre må jo bare spørge hvis vi ikke lige forstår helt rigtigt..
og det var da en meget spændende ting du skriver om der.. det vidste jeg ikke.. /o