Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Landsudstillingen 2010  (Læst 4963 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: Landsudstillingen 2010
« Svar #30 Dato: 21 ſeptember , 2010, 20:07 »
Altså! Endnu et år med weekendvagt den weekend!

Men jeg vil meget gerne se om jeg kan få fri lørdag, hvis der er et sæde ledigt i en bil der skal over storebælt? Og som kører hjem samme dag.

Jeg kører gerne op til sjælland et sted og hopper på! Og betaler min bid af 'køre-kagen'  :D

Hilsen Susanne

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #31 Dato: 21 ſeptember , 2010, 21:05 »
heh..! så så man lige mig henslængt meddele at den der romantiske fødselsdag, jeg havde planlagt til mig selv på Sydsjælland altså blev aflyst pga. arbejde, men HELDIGVIS for kærligheden fik jeg da lige booket os ind et SUPER hyggeligt sted i december så vi kunne slappe lidt af inden julefrokost, jul, fødselsdag, nytår...  /o  /o  /o

totalt busted i løbet af 1½ sekund - tænk, han gættede på at det var i JYLLAND - MIDTJYLLAND - og sjovt nok... d. 2. weekend i december. Meget mystisk. Hvor fik han dog den idé fra?!?!?!

På vej ud af døren ca. 4 minutter efter han var kommet ind når han så lige - henover skulderen - at understrege at der er tale om en UDSTILLING, så det dér med at blive til sent søndag er noget sludder - vi skal jo kun SE dyr og tage billeder og danne indtryk og idéer til fremtidens hønsehold på Sidinge Bakke.

HOLD KÆFT MAND HVOR BLIVER HAN OVERRASKET NÅR I ALLE TROPPER OP MED SOVEPOSER OG CRASHER ROMANTIKKEN
- for slet ikke at tale om hans ansigtsudtryk, når I bagbinder ham mens jeg fylder Mondeo'en med fjerkræ  ;D /o

Hehehe stakkels mand ;) Vi skal nok tage ørepropper med ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 21 ſeptember , 2010, 21:35 »
heh..! så så man lige mig henslængt meddele at den der romantiske fødselsdag, jeg havde planlagt til mig selv på Sydsjælland altså blev aflyst pga. arbejde, men HELDIGVIS for kærligheden fik jeg da lige booket os ind et SUPER hyggeligt sted i december så vi kunne slappe lidt af inden julefrokost, jul, fødselsdag, nytår...  /o  /o  /o

totalt busted i løbet af 1½ sekund - tænk, han gættede på at det var i JYLLAND - MIDTJYLLAND - og sjovt nok... d. 2. weekend i december. Meget mystisk. Hvor fik han dog den idé fra?!?!?!

På vej ud af døren ca. 4 minutter efter han var kommet ind når han så lige - henover skulderen - at understrege at der er tale om en UDSTILLING, så det dér med at blive til sent søndag er noget sludder - vi skal jo kun SE dyr og tage billeder og danne indtryk og idéer til fremtidens hønsehold på Sidinge Bakke.

HOLD KÆFT MAND HVOR BLIVER HAN OVERRASKET NÅR I ALLE TROPPER OP MED SOVEPOSER OG CRASHER ROMANTIKKEN
- for slet ikke at tale om hans ansigtsudtryk, når I bagbinder ham mens jeg fylder Mondeo'en med fjerkræ  ;D /o

<H <H *g *g

Mvh Marianne

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #33 Dato: 21 ſeptember , 2010, 22:06 »
Ja det mindste vi kan gøre for den stakkels mand er da at give ham ørepropper mens vi kagler ;D

Jeg kom ikke med sidste år, i år SKAL jeg med. Jeg skal aflevere bachelor den 16 december men så er der da næsten en hel uge ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 21 ſeptember , 2010, 22:54 »
Søs har du nogen porcelen sussex med??

Loppe var den til mig ??? For jeg har slet ikk den race

Desuden udstiller jeg ikk. Har jeg dyr med så det til baggagerumssalg/byt på parkeringspladsen  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 22 ſeptember , 2010, 07:01 »
Citér
Jeg skal aflevere bachelor den 16. december men så er der da næsten en hel uge
Johanne, du er i så god tid, at du kan planlægge at have den færdig d. 10. december.  /o *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #36 Dato: 22 ſeptember , 2010, 07:59 »
Søs har du nogen porcelen sussex med??

Loppe var den til mig ??? For jeg har slet ikk den race

Desuden udstiller jeg ikk. Har jeg dyr med så det til baggagerumssalg/byt på parkeringspladsen  ;)

Men du har haft ikk??? Jeg mener jeg kontagtet dig her tidl i år ang dem, men måske jeg tager fejl :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 22 ſeptember , 2010, 09:27 »
Loppe..jeg havde et par kyllinger ovre fra min nabo..det ham der har dem. Hmmm..det var da sidste år ???? De overlevede ikke vinteren.
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #38 Dato: 22 ſeptember , 2010, 09:45 »
Det bliver super at vi er så mange som kommer, enten for at kigge eller for at udstille og nogle endda begge dele.

LU er en oplevelse.

Og på det obligatoriske billede af medlemmer fra DFF kommer der endnu flere med på ....  /o /o

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #39 Dato: 22 ſeptember , 2010, 21:21 »
Hej

Jeg vil være der lørdag og jeg regner da med at skulle udstille.

Hvad er kommer af silke vides jo ikke endnu, men jeg tror vi ser de sølvvildtfarvet med og uden skæg, fra 3 opdrættere og så vil der nok også være perlegrå som gerne skulle godkendes i år, blå og sort i dværg er også en mulighed, de blå dv. har ikke været ud stille før i DK, så dem til hønsedagen og de var slet ikke så tosset.

Hvide dv. med og uden skæg vil der helt sikker også være i år.
Store hvide med skæg vil der også være da jeg på tænker at udstille dem, måske vildtfarvet med skæg, hvis hanen bliver stor nok.

Tommy   

Jeg kommer også om lørdagen.

Mine blå og sorte dv. silker skal med på LU i år. De perlegrå kommer nok til at knibe. Måske 1 hane fra mig, ellers resten fra en anden opdrætter.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 04 Oktober , 2010, 13:05 »
Jeg påtænker også, at komme. Har evt. plads til 4 ekstra i bilen ;) (alt efter hvor meget i slæber med hjem :P)
Hvor kan man købe et badge eller t-shirt, så det er lidt nemmere at kende hinanden? ???
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #41 Dato: 04 Oktober , 2010, 13:12 »
Kommer der flest lørdag eller søndag??
Hva sker der lørdag og hvad sker der søndag?

bare om man kommer iden uheldige situasjon og måtte skuklde vælge kun en dag?? :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #42 Dato: 04 Oktober , 2010, 14:11 »
Kommer der flest lørdag eller søndag??
Hva sker der lørdag og hvad sker der søndag?

bare om man kommer iden uheldige situasjon og måtte skuklde vælge kun en dag?? :-\

Faktisk samme spørgsmål... og dem der udstiller skriver at i kommer lørdag? vil det så sige at der ikke er noget at kigge på søndag eller skal jeres høns gå den lange vej hjem alene?
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #43 Dato: 04 Oktober , 2010, 15:39 »
Jeg kommer både lørdag og søndag, og det er der mange andre, der gør.
Men jeg gætter på, at der er flest lørdag. Mon ikke Willy ved det?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #44 Dato: 04 Oktober , 2010, 16:10 »
Jeg mener også at der er flest mennesker om lørdagen, men jeg har kun været med én gang så det er baseret på hvad jeg har hørt. Men man kunne da overveje en afstemning hvor man klikker "lørdag", "søndag" eller "begge dage" - men der er selvfølgelig den fare at nogle måske så får lyst til at skifte dag til den hvor der er flest og så kan man ikke regne med den alligevel. Men jeg tror nu nok at jeg måske eventuelt synes at det nok kunne være et fingerpeg om hvilken dag der kommer flest herinde fra  ;)

Men hvor om alting er: Jeg satser på lørdag (uden dog at have aftalt det med min følgesvend...)

Jeg er næsten sikker på at vi var flest her fra Forum lørdag sidste år - ellers er det i hvert fald fjollet at vi tog billedet om lørdagen  ;)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.