Som beskrevet i en tidligere tråd, fik jeg 5 New Hampshire kyllinger for 14 dage siden, som nu er 4 mdr. gamle.
Det går meget bedre med dem og de 2 gamle nu, dog er den ene gamle mere efter dem, end den anden, vil hun mon aldrig holde op med det?
Som jeg også skrev, havde vi ret hurtigt en "skranter", som stod og småsov, mens den ene, eller den anden vinge hang, eller halen. (Vi havde faktisk 2, men den ene er kommet sig).
Jeg har fundet hende 2 gange, liggende på siden, hvor hun ikke kan komme op igen. Begge gange har jeg taget hende fra de andre, og givet hende ro et par dage. Det hjælper hver gang, hun bliver hurtigt frisk, sættes sammen med de andre....indtil hun så vælter igen, og hele balladen starter forfra.
Som det er nu, render jeg i pendulfart til hønsehuset, for at se, om hun er væltet, og det går jo ikke, jeg kan jo ikke holde øje med hende hele tiden...
Det skal siges, at hun ellers virker frisk, spiser, drikker og der kommer også noget ud i den anden ende.
Hun kan både løbe og gå, men virker ikke helt så stærk i benene, som de andre.
Ellers er der ikke noget at se fysisk, jo hendes fjer i bagenden ser meget forpjuskede ud, men det er jo nok ikke så mærkeligt, når hun ligger og roder rundt på jorden, de andre kan også finde på at træde på hende, når hun ligger ned........
Så, jeg har jo nu læst om Mareks, og kan da godt se, at det kunne være det, men kunne det også være noget andet, som jeg ikke har læst om....endnu?
Og hvis det er Mareks, er alt håb så ude for resten af flokken?
Sådan læser jeg det, men det er måske/forhåbentlig tolket forkert?
Hilsen
Tine