Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et kup og en dejlig oplevelse...  (Læst 595 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Et kup og en dejlig oplevelse...
« Dato: 02 ſeptember , 2010, 10:30 »
Jeg har længe spekuleret på, hvordan jeg skulle komme i besiddelse af en god transportkasse til små høns (sebrighterne), uden at det skulle koste mig en formue - eller sætte min mand til noget, som han egentlig ikke gad at lave... fnis...

Så igår fandt jeg på Gul og Gratis en annonce med en transportkasse til 5 duer, for 150 kr. uden billede.

Så efter arbejde hentede jeg ungerne og vi kørte ... og kørte... laaaangt ud på landet (vi bor selv langt ude på landet, men det her var altså meget længere, som min søn sagde - se; her er slet ingen krager!!)

I et skarpt sving lå et lille, skævt, rødt, ældgammelt og frønnet bindingsværkshus. Omgivelserne var pæne og nysselige, som de kun kan være det på Fyn, men det bar præg af, at her boede ældre mennesker. Hoveddøren var så lille, at jeg ville skulle dukke mig, for at komme ind. Og jeg er kun 1,65.

Og det var ældre mennesker, eller lad mig bare sige gamle, mindst 85. Manden kom ud, og førte os om i haven, hvor der stod den fineste duekasse, helt perfekt til mine små høns (som er noget mindre end hans duer)! Sådan en fin aflang og 'professionelt' udseende kasse i vandfast masonit, med 5 rum med låg til hvert rum, lufthuller og det hele.  :) Så det var jo dejligt, handlen var hurtigt klaret, og begge var glade.

Men så var det jo sådan et dejligt sted, og man falder let i snak, når der nu går nogle store fine gæs på græsplænen... Min datter og jeg blev vist rundt og så det hele.

Han/de havde simpelthen den dejligste og meget store grund omme bagved, hvor han gik og passede sine gæs, sine duer, sine kaniner, som havde små unger, sine 2 shetlandsponyer, sine geder og sin frugthave. Der var så fint og rent og velplejet alle steder, og dyrene struttede af sundhed. Blomsterne og køkkenhaven var fruens. Hvor var det dejligt og livsbekræftende at møde disse gamle mennesker, som holder sig i gang og i form og glade på den måde, sådan vil jeg også leve til mine dages ende  :D
Mvh Marianne

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #1 Dato: 02 ſeptember , 2010, 10:37 »
:D
Også mig!

Tak for et dejligt øjebliksbillede.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #2 Dato: 02 ſeptember , 2010, 10:42 »
Tak Marianne, jeg ser det for mig *h
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #3 Dato: 02 ſeptember , 2010, 15:43 »
Når jeg på nethinden ser det du beskriver Marianne, så lyder det som om du har været ude ved Kristian og hans kone. Rammer jeg rigtigt??

karina dj

  • Gæst
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #4 Dato: 02 ſeptember , 2010, 21:44 »
Ej for en skøn historie...her dufter jo helt af min (desværre afdøde) farmor nu  ::)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #5 Dato: 02 ſeptember , 2010, 21:49 »
*STORT SUK* Der burde være billeder... *h Men på den anden siden...de er jo alligevel inde i mit hoved nu *h

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #6 Dato: 02 ſeptember , 2010, 21:49 »
Åh det jo præcis den alderdom jeg håber at kunne forberede mig til her på matriklen  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #7 Dato: 02 ſeptember , 2010, 21:50 »
Når jeg på nethinden ser det du beskriver Marianne, så lyder det som om du har været ude ved Kristian og hans kone. Rammer jeg rigtigt??

Ja, jeg tror nok han hed Kristian - det var ovre ved Korinth... hvor kender du ham fra?
Mvh Marianne

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #8 Dato: 02 ſeptember , 2010, 21:59 »
Ja det var ved Korinth, dog langt ude på marken  :D

Han havde nogle æglæggere til salg + en new hampshire hane. Det viste sig, at han havde husket lidt forkert på hønsenes alder (de var stort set holdt op med at lægge æg  :P), men jeg gad ikke brokke mig til ham, den gamle mand  ;D
De havde hvide kaniner, dem man bruger til slagt og duer, små heste og geder og en smadder sød hund.
Lyysa herinde fra kender ham også, det er noget med kaniner  ;)

NB: Christian (altså min Christian) huskede mig lige på noget med en pibe, som lugtede som om den aldrig havde været renset  ;D

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #9 Dato: 02 ſeptember , 2010, 22:00 »
Åhhhh sådan vil jeg også leve når jeg bliver gammel.... og have en kone der vil passe blomsterne og køkkenhaven.... ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #10 Dato: 02 ſeptember , 2010, 22:19 »
Wanda skulle det gå galt mellem mig og min søde forlovede så vil jeg gerne flytte til Sønder Jylland og være din kone ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #11 Dato: 02 ſeptember , 2010, 23:04 »
Ååååååååååååååååååååh hvilken romantisk idyl  *g
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #12 Dato: 03 ſeptember , 2010, 07:05 »
Åhhh Ja Johanne :) kom hid.


Kæreste Jørn.... det er vel ikke for meget at yde for kærligheden, er det????? :) :) :)

OG flot fyr på billedet i øvrigt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #13 Dato: 03 ſeptember , 2010, 07:12 »
@ Wanda
- det bekymrer mig lidt at du synes at fyre med fjer på fødderne er dejlige.... :D
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Et kup og en dejlig oplevelse...
« Svar #14 Dato: 03 ſeptember , 2010, 07:59 »
Ja det var ved Korinth, dog langt ude på marken  :D

Han havde nogle æglæggere til salg + en new hampshire hane. Det viste sig, at han havde husket lidt forkert på hønsenes alder (de var stort set holdt op med at lægge æg  :P), men jeg gad ikke brokke mig til ham, den gamle mand  ;D
De havde hvide kaniner, dem man bruger til slagt og duer, små heste og geder og en smadder sød hund.
Lyysa herinde fra kender ham også, det er noget med kaniner  ;)

NB: Christian (altså min Christian) huskede mig lige på noget med en pibe, som lugtede som om den aldrig havde været renset  ;D

Det kan kun være dem - han havde hvide landkaniner og en lille lavbenet, lidt for tyk, spidsøret hund (Corgi-agtig). Piben så (eller lugtede) vi ikke...
Mvh Marianne