Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: For i hede hule hel....  (Læst 1545 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
For i hede hule hel....
« Dato: 28 August , 2010, 23:35 »
Nu har naboens søde cesar, læs newfounlænder, igen taget for sig i min have.
Første gang jeg lukker mine kyllinger i haven forsvinder 4 stk
2 næsten fuldvoksne orpington haner og 2 mindre maranhøner.
Og så kommer naboen med en død orpington og siger at det nok er Hubert hønsehund, for hans newfounlænder har været lukket inde hele dagen, og ikke gået frit siden i går.
For det første har Hubert ikke rørt mine kyllinger for det er et overstået kapitel, og hvis han havde ville han være sunket i jorden under en busk ved synet af den døde fugl, men det gjorde han ikke, han snusede til den og gik fornøjet videre med sit æble.
Der er heller ingen vej i helvede hvor Hubert ville have lagt et spiseligt bytte ind til søde Cesar og slet ikke grave det ned....
Vi har nu nået kylling nr 31 der er forsvundet ind til søde Cesar, og så klager manden over at min gårdhund har bidt Søde Cesar i halen så det kostede bedøvelse og nål og tråd og pennicillin.
 Der knækkede filmen for mig et kort øjeblik, og jeg sagde til min rare nabo, at det kunne gå lige op med de sidste høns, men at fremover kostede mine racehøns 200 kroner stykket, og så vendte jeg ryggen til og gik.....
Hold da helt op hvor er jeg sur.........
Næste gang jeg ser søde Cesar i min have, så bider jeg den sgu selv i halen, Plet har ikke så mange tænder tilbage.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ingrid

• Passiv bruger
Sv: For i hede hule hel....
« Svar #1 Dato: 28 August , 2010, 23:40 »
Jeg kommer vist til at tænke på et vist tv-program. <:
Hvad fa..... skal man gøre ...
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline brauer

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 August , 2010, 23:48 »
ved godt det er en dyr løsning men et el hegn til får og så en strøm tråd 30 cm over joren kan holde de mest ernærgiske hunde væk  men når man tænker på hvad sine kyllinger er hvær og ervelsen kan slet ikke gøres op i pænge så skal den bare have den klump <B

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #3 Dato: 28 August , 2010, 23:58 »
Johh da, og jeg har masser af strøm på hestehegnet, men naboen synes det er synd for hundene at de ikke kan besøge hinanden, men jeg er nu kommet til samme resultat,der skal strøm på.
 Jeg er ikke og bliver ikke uvenner med naboen, for det gider jeg ikke, men derfor kan jeg vel godt lige snerre lidt når mine høns forsvinder  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 August , 2010, 00:17 »
ØV! >:(
Hatten af for dig, Ina - jeg tror JEG var blevet uvenner med naboen :-\
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline brauer

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 August , 2010, 00:35 »
tja nu bor jeg jo i det vilde vest masser af strom til hunden så prøv at lække en af de høns den har haft fat i med strøm på det kunde være den ville låne den igen og må indrømme at jeg ikke har så stor tåleranse lå ræven dæk omme ved hønsehuset for en måned siden og den har lagt siden :D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 29 August , 2010, 07:04 »
Det er da slet ikke i orden!! Nøøj jeg var blevet muggen, men jeg kan godt forstå du ikke orker at være uvenner naboen. På den anden side, kan det heller ikke være rigtigt at du skal levere høns til deres hundes jagtinstinkter! Har de givet dig erstatning? 31 høns er ikke så lidt at skal starte forfra med.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 29 August , 2010, 09:38 »
Hvis søde Cesar var min nabo, ville jeg tænde for strømmen, ærgerligt, ærgerligt at de to hunde ikke kan besøge hinanden, og så er den ikke længere.
*l til dig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
« Svar #8 Dato: 29 August , 2010, 09:40 »
ØV! >:(
Hatten af for dig, Ina - jeg tror JEG var blevet uvenner med naboen :-\

Må tilslutter mig dette  ::)
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

GKV

• Gæst
« Svar #9 Dato: 29 August , 2010, 09:46 »
Jeg ikke bare tror jeg var blevet uvenner med naboen, jeg ved det med sikkerhed.

VH Gunni

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #10 Dato: 29 August , 2010, 09:49 »
Møgkøter! og Dåm nabo!

Krammer til dig Ina

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 August , 2010, 09:51 »
Øv for katten (hunden) da... Sikke et møgkræ, den hund (læs: nabo).

Strøm må løsningen, uanset naboens reaktion, men mon ikke han/hun vil forstå, at du ikke orker at miste mere fjerkræ. Stikket burde sættes til i hans kontakt og ikke din.
Mvh Marianne

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #12 Dato: 29 August , 2010, 09:54 »
Øv for den da Ina !
Jeg tilslutter mig strømkuren. NU skal den da ha en lærestreg. /1
Tænk hvis det var gået ud over mippe !!

Jeg havde nok kastet med alt der ikke var fastgjort..... incl. nabo !

*t   Til dig Ina   *l

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #13 Dato: 29 August , 2010, 12:14 »
for god ordens skyld, skal jeg lige sige at de 31 dyr er sivet ind til naboen over en 7 års periode,, Søde Cesar er 8 år gammel, og han vil jo bare være dem hjem  til far,,,, hmm nedgravet i et hjørne af sit eget revir, eller bare smidt på jorden...
Mine dyr er jo ikke bange for hundende, vi har jo selv 4 stk der træder rundt i mellem dem, og så søde Cesar ( er der ikke noget med at newfounlændere ikke bliver så gamle)
Det er de unge dyr det går ud over, for de går klogeligt nok i skovkanten og lidt inde i skovbunden, hvor søde Cesar huserer.
De gamle går på gårdspladsen og under egne buske.
Det er kun 500 m og min indkørsel der skal strømføres.  <:  så jeg skal lige tænke over at der jo også kommer post og skraldebil og ungernes venner ind ad indkørslen der er temmelig bred.
Venlig Hilsen INA

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #14 Dato: 29 August , 2010, 15:59 »
ej pokkers Ina, ja nu må cæsar sku lære at blive hos sig selv syntes han har generet dig og fjerne længe nok, Jeg har også engang haft glæde at en new foundlænder ved navn mozart, jeg infanget kræet hver gang den besteg min matrikel og afleveret den til politiet til sidst blev ejeren træt af at betale for at få sin hund igen, det kan godt være at naboen bliver sur over dette men hvor meget skal man selv finde sig i for at bevare nabofreden, jeg ved godt at cæsar ikke er så venlig stemt når i kommer i nærheden af ham men så må han lokke ind i stalden eller sådan noget, du kan jo være den søde nabo og lade ejer hente ham hos dig de første par gange de kan være han bliver træt af at rende frem og tilbage inden du blander ordensmagten ind i det.

nå men trøste kram til dig
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand