Orpington skal vokse meget, så jeg tror det er vigtigt, at kyllingerne får al den energi de skal bruge.
Jeg har to høner, der er fra sidste år. Der hvor de kom fra fik alle høns inkl. kyllinger en mængde foder hver morgen, der blev spist op på ca. 10 minutter. I mit hønsehus spiser "cheferne" først og derefter får resten lov (herunder de fleste kyllinger), og jeg tror ikke det er så meget anderledes andre steder. Derfor er det helt sikkert, at mine kyllinger ikke ville vokse nok, hvis jeg fodrede sådan. Hønerne fra sidste år er da heller overhovedet ikke så store som de burde være...

Men tilbage til sagen

For at bruge mit eget eksempel, så får høns og kyllinger i den ene indhegning 2 ltr. mad om mogenen (det er spist op ca. kl. 11). Derefter kommer der ikke mad før sent på eftermiddagen. De yngste kyllinger er her 8 uger. Indtil de var 6 uger gik de for sig selv og fik mad ad libitum. Grunden til, at jeg er restriktiv med maden, er at jeg har oplevet at miste 2 orpingtonhøner til sur kro. En af de voksne høner jeg har gående nu, har svært ved at styre at der er mad til kl. 11 og hun æder som om hver dag er sidste chance

Hun har konstant en kæmpestor kro og er lidt en tikkende bombe, tror jeg... Så jeg glæder mig til at kunne fodre endnu mere restriktivt!

Men Heidi, hvis jeg, som du, kun havde kyllinger på 8 uger, så ville jeg bare lade dem spise. Det er ikke nu de bliver fede, det er først når de har overstået det meste af væksten.
jeg har også overvejet at begrænse fodermængde da jeg læste et sted at fede høns er ikke gode æglæggere... min er nu knap 6 mdr og der er ikke lagt nogen æg endnu... er det måske forde hun ikke er "voksen nok"? nogen der ved hvor gamle de er når de begynder at lægge æg? 
6-7 måneder, skal du nok regne med. Glæd dig, der er ikke noget som det første æg

Ligenu går jeg og venter på det første maranæg. Realistisk set kommer det nok først om en måned, men jeg kan ikke lade være med at kigge efter det hver dag