Jeg bliver altså nødt til lige at dele det sidste nye Skrige-Marie trick med jer

Igår eftermiddags var jeg ude for at fodre hønsene som var virkelig sultne. I den ene indhegning går pt. ca. 26 høns og store kyllinger, så der er trængsel om foderautomaten når de er sultne. Derfor hældte jeg noget af maden i en skål de har stående til madrester. Det plejer så at være hybridernes skål og det gør alting meget lettere, fordi de har så travlt med at hakke på alle andre.
Men Skrige-Marie er jo så mini, at hun har lidt svært ved at kæmpe om foderautomaten, så hvad gør man så... Hun kom luskende hen til skålen der var omringet af hybrider og jeg tænkte "så lille ven, nu får du en på kassen"

Men næ nej, hun lavede et indianerhyl og hoppede op midt i skålen, mens hun skiftevis skreg og hylede og spiste af maden

Udenom stod 6 fuldstændig paf og undrende hybrider og kiggede målløse på teaterstykket

og da Skrige-Marie syntes hun var færdig hoppede hun ud af skålen igen og gik videre som om intet var hændt

Hybriderne skulle lige samle sig lidt, så spiste de også videre.
Der fik det lille skrigende apparat alligevel en plads i mit hjerte

Og hun er i øvrigt også den eneste af kyllingerne, der frivilligt går ind og sover med de voksne om aftenen, så der er vist ingen grund til at være bekymret for hende