Jeg kan godt forstå du er forvirret, og egentlig er det jo et holdningspørgsmål om man vil bruge sit startfoder op, eller smide det ud eller evt. lade en anden overtage.
Jeg bruger startfoder hele året, og det er ikke samme fabrikat så jeg ser end ikke efter om der er midel mod coccidiose eller ej.
Jeg bruger startfoder året rundt til ret og kravl blandet med hvede og majs, og ja vi spiser vores æg og slagter de store haner. '
Men det er jo min private holdning til det, jeg er sikker på at industrien heller ikke lægger fingrende imellem, så det gør nok ikke den store forskel, og jeg ville gerne være økologisk tænkende, men jeg gider ikke spise kedelige grøntsager eller mel der mukner og bliver til dyr i mit skab inden jeg når at bruge det, så jeg tager også sprøjtemidler helt afslappet for ellers ville jeg jo slet ikke kunne holde ud at være til.
Økologisk kød er en fin ting, og jeg vil gerne støtte økologien, men jeg vil hellere støtte godt dyrevelfær og så være ligeglad med om de har fået økologisk foder.
Men sådan er der jo så meget.