Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Møg-startfoder ?  (Læst 10709 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Sv: Møg-startfoder ?
« Dato: 02 August , 2010, 09:23 »
I det startfoder jeg bruger er der ikke medicin, men det må IKKE bruges til klovbærende dyr. Det skyldes, at det indeholder fiskemel.

Det samme gælder for katte - hundemad. Det må ikke findes i stalde med klovbærende dyr af samme årsag, dette blev indført efter der blev konstateret BSE hos kvæget.

Sådan er der så meget.

VH Gunni.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #1 Dato: 02 August , 2010, 09:28 »
Du burde kunne få startfoder uden medicin.. Faktisk så burde du slet ikke kunne få det med medicin...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 August , 2010, 11:29 »
Synes personligt, at startfoder med medicin er at foretrække. Jeg ville ihvertfald købe det hvis jeg kunne.
Men jeg har selvfølgelig også prøvet en gang at miste et hel hold kyllinger + enkelte engang imellem pga. coccidiose, og det er ihvertfald ikke særlig spændende.

Desuden lægger vist hverken en skruk eller kyllinger æg, så det med medicinrester i æg er noget vås.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 02 August , 2010, 11:55 »
Du bliver overrasket over hvor meget de spiser, Søren. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange kyllinger du har... ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 02 August , 2010, 12:00 »
Jeg kan godt forstå du er forvirret, og egentlig er det jo et holdningspørgsmål om man vil bruge sit startfoder op, eller smide det ud eller evt. lade en anden overtage.
Jeg bruger startfoder hele året, og det er ikke samme fabrikat så jeg ser end ikke efter om der er midel mod coccidiose eller ej.
Jeg bruger startfoder året rundt til ret og kravl blandet med hvede og majs, og ja vi spiser vores æg  og slagter de store haner. '
Men det er jo min private holdning til det, jeg er sikker på at industrien heller ikke lægger fingrende imellem, så det gør nok ikke den store forskel, og jeg ville gerne være økologisk tænkende, men jeg gider ikke spise kedelige grøntsager eller mel der mukner og bliver til dyr i mit skab inden jeg når at bruge det, så jeg tager også sprøjtemidler helt afslappet for ellers ville jeg jo slet ikke kunne holde ud at være til.
Økologisk kød er en fin ting, og jeg vil gerne støtte økologien, men jeg vil hellere støtte godt dyrevelfær og så være ligeglad med om de har fået økologisk foder.
Men sådan er der jo så meget. ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 02 August , 2010, 12:40 »
Det er nu ikke så tosset med midel mod coccidiose til kyllinger, for derer ikke meget dyrlægen kan gøre hvis først en hel flok kyllinger har fået det, så er de stort set døde.

Men så kan man jo vælge at lade være med at bruge det efter 16 uge.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 August , 2010, 14:04 »
( og se så lige min nye underskrift  ;D )

hej og velkommen som ny avler. Glæder mig at der er nogen der vil videreføre racen. Du skriver bare ikke om det er stor eller dværg??
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 02 August , 2010, 14:09 »
Mhp. startfoder:

Jeg giver altid mine kyllinger til sækken er brugt op uanset om de er 16 eller 28 uger eller mere.  ;)

De får til sækken er tømt hvorefter de får voksefoder blandet med byg eller hvede til første æg er lagt - først herefter kommer de på æglægningspiller med korn. 

Jeg har nemlig også prøvet at miste over halvdelen af min kyllingebestand til coccidiose - sikken noget L..T >:( >:( <W

Men de er jo altid glade ved at man kommer med madrester/kogte æg m.m. jo mere jo bedre.
mvh. Joan

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 02 August , 2010, 14:09 »
Hvis der ikke står dværg, er det så ikke automatisk de store ?? ;) ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 02 August , 2010, 14:12 »
hej Lestat - nej sgu iikk altid
mvh. Joan

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #10 Dato: 02 August , 2010, 14:29 »
Vil bare sige at man godt kan få startfoder med medicin. Jeg bruger Møllerens startfoder, og det indeholder medicin mod Coccidiose.
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 02 August , 2010, 19:51 »
Vil bare sige at man godt kan få startfoder med medicin. Jeg bruger Møllerens startfoder, og det indeholder medicin mod Coccidiose.

Jeg bruger OGSå startfoder fra Mølleren, men der er der ikke medicin mod Coccidiose i mere og har heller ikke været siden det blev forbudt til private ?? Mystisk ....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 August , 2010, 20:00 »
Hehe...høns eeeeeeeeeelsker bare flamingo  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 02 August , 2010, 20:07 »
Jeg bruger OGSå startfoder fra Mølleren, men der er der ikke medicin mod Coccidiose i mere og har heller ikke været siden det blev forbudt til private ?? Mystisk ....

Det startfoder jeg køber er der også stadig medicin i, heldigvis..

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #14 Dato: 02 August , 2010, 20:13 »
Der er desværre heller ikke  medicin i det jeg køber fra møllerens mere.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.