Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye små miniarabere  (Læst 7777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

• Gæst
Nye små miniarabere
« Dato: 22 Juli , 2010, 14:34 »
Åh, ja, Viben skulle købe et par kalve til fedning på auktionen og faldt over disse to små miniheste Amber og Ebony. Dem er der jo ikke meget sul på. :D :D

Man skal nok bruge fantasien lidt, men jeg er sikker på at de bliver rigtigt fine, når de har fået ormekur og lidt mere pelspleje. Meningen med dem er at de skal køres til.

De er utroligt søde og meget små, kun 75 cm i stang og de bliver ikke større, lige noget Mormor kan styre ;D

VH Gunni.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Nye små miniarabere
« Svar #1 Dato: 22 Juli , 2010, 15:03 »
Jeg tror, det er to utroligt heldige heste, vi ser her /o

Og søde ser de ud! Får helt lyst til sådan to  ;) (og det er ikke så lidt når det kommer fra mig!)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline DianaDK

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 Juli , 2010, 15:47 »
Årh, for nogle tynde små pinde. Godt at de har fundet sig et nyt godt hjem hos dig ! Glæder mig til at følge "forvandlingen" for det bliver forhåbentlig ikke sidste gang, der kommer billeder af dem  /o

GKV

• Gæst
« Svar #3 Dato: 22 Juli , 2010, 16:02 »
Altså, når nu ormekuren har virket, så de ikke mere er så vommede, smeden har været her og manen er kommet i orden så bliver de fine. Det er jo am. miniHESTE og ikke ponyer, og derfor skal de også ligne en hest og vil aldrig blive så tromlede og brede som f.eks shetlandsponyerne.

Det er ikke vanrøgtsheste, de er ikke tynde, blot nogle heste der mangler lidt tøseomsorg.

Jo I skal nok få dem at se igen. ;D

VH Gunni.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 22 Juli , 2010, 17:11 »
De er viiiiildt skønne... hvor gamle er de Gunni?  Glæder mig til at fælge deres udvikling hios dig,... det er en sjov lille race... har set flere der træner agility med dem :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #5 Dato: 23 Juli , 2010, 08:57 »
 @Wanda

Ja, de er skønne og de skal nok blive fine, når pandelokken på den sorte igen vokser o.s.v.Jeg er lidt ked af, at den er klippet af. De er 1½ år gamle nu, så til foråret kan vi så begynde med at lære dem lidt trækken for vogn.De er jo hurtigere udviklet end de store heste. De begynder at falde godt til, vrinsker når de ser os, påstår at de ikke har fået et gram mad idag o.s.v.

De har ikke været ret meget i hænder, men vil gerne, især den sorte. De insisterer dog på, at de skal være sammen, især den røde Amber er meget afhængig.

Den ene af vore treårs arabere Sami, var henne at hilse på, fantastisk at se at de små med lethed vil kunne stå under maven på den, stadigvæk med meget luft til loftet ;D ;D ;D. Sami blev ret forbavset for hun var overbevist om at Viben igen, igen blot havde en "ildelugtende" tyrekalv, det var sjovt at se hendes reaktion, da hun fandt ud af at det var små heste!!!

Hele foråret og sommeren har jeg brugt alt for meget tid på alt det kyllingehalløj for at få oparbejdet noget avlsmateriale, det skal jeg ikke til næste år, må indrømme, at jeg nu glæder mig til at få slagtet ud og få normale tilstande igen herhjemme og komme til at dufte lidt mere af hest.

VH og Tak for din interesse Gunni.

Offline Lene Lestat

• Moderator
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 23 Juli , 2010, 09:00 »
Arabere ligner de just ikke, men held og lykke med dem  ;D

Ps. kender godt racen, for der et stutteri ikke langt fra hvor jeg bor, de henter jævnligt miniature fra USA........og nogle af dem ligner lidt arabere.
« Senest Redigeret: 23 Juli , 2010, 09:02 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

• Gæst
« Svar #7 Dato: 23 Juli , 2010, 09:09 »
@Lestat

Synes du ikke det? Nej det har du nok ret i, men hen ad vejen tror jeg det vil snerpe derhenad, for især den sorte er ret ædel og hvad jeg godt kan lide er at de er meget korthårede, uden at de er klippet her til sommeren. Jeg er spændt på hvor meget pels de lægger på til vinteren, for de billeder jeg har set af nogle af minierne er det ganske skrækkeligt som de er vamsede.

Mine arabere er jo korthårede året rundt på trods af at de ikke går med dækken og stalden er meget kold.Klipning af arabere synes jeg er en uskik.

Mine små minier er jo heller ikke fine stambogsførte dyr og der skal ikke avles på dem, det er bare for sjov det hele.

VH Gunni.
« Senest Redigeret: 23 Juli , 2010, 09:40 Fra GKV »

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 23 Juli , 2010, 22:41 »
syntes også godt man kan ane en lille dash på den sortes næseryg :) 
En skønne dag Gunni så skal jeg altså på besøg hos dig og se dine smukke arabere, minier og alle fjerdyrene :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #9 Dato: 25 Juli , 2010, 10:19 »
Nej, dish har hun nu ikke, men det er jo heller ikke et kendetegn for alle arabere. Har hun noget kunne det være en Jibbah idet hendes pande har sådan en.

Det er nu mest når de bevæger sig, at der kan være lidt lighed, idet de bærer halen fint højt og at de har hestebevægelser og ikke ditto pony.

Vi får se til foråret, hvrdan de så ser ud, så er pandelokken jo vokset ud og deres udvikling længere fremme.

VH Gunni.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 Juli , 2010, 10:36 »
Dish selvfølgelig, hvor hulan kom dash fra??? .... det er for længe siden jeg har haft med arabere at gøre ;) Men billedet snyder en smule så :) Men skønne er de og glæder mig til at se en masse billeder fremover :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 25 Juli , 2010, 10:43 »
Du får lige et billede af min gamle dreng :) savnet er stadig stort.
Her er han kun 2 år ca... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #12 Dato: 25 Juli , 2010, 11:44 »
Han ser dejlig ud hvem var han efter?

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 25 Juli , 2010, 11:53 »
Han var efter Khaszmir x Dachee  fra stutteri Svanemosen. :) Så et miks max af polske, egyptiske og elle mulige andre linjer :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

GKV

• Gæst
« Svar #14 Dato: 25 Juli , 2010, 12:02 »
Fine, fine heste Svanemosen har! Jeg kan se at din dreng er solgt til Norge.