Hej
Jeg har en silkehøne der går og lyder lidt som et minitågehorn og en hane der har gabt ret meget - synes nu, at han gør det væsentligt mindre. Han klør sig også rigtig meget på halsen (det eneste sted han klør sig).
Jeg har lige været ude og tjekke deres afføring i hønsegården og kan se, at der er lidt rødt i en af "klatterne" - hvilket gør (efter at have gennemtygget alt her på hjemmesiden om emnet), at jeg tror det er orm af en eller anden art!!
Jeg overvejer kraftigt at give dem en saltsyrekur (da jeg kan læse, at det er ret effektivt) - men har her et problem:
Jeg har lige købt en høne med en lille 5-ugers kylling - som pænt går sammen med de andre og drikker af samme vandbeholdere.
Er der nogen der har nogle erfaringer med kylliger og saltsyrekur og lyder det som om, jeg har fat i det rigtige?
Hønsene går i en hønsegård, får voksefoder/kyllingefoder og alt godt fra kølskabet - hvis de kan li' det

Vi har kun haft dem i 14 dage - så vi er ret nye m.h.t. dette emne.
M.h.t. saltsyrekuren - blander I hver dag en frisk portion - eller kan man bare lave 10 L - og så bruge dem op?
Jeg har her til aften givet dem havregryn, kærnemælk med hvidløg - men det var helt klart ikke en succes. Ellers spiser, drikker, sandbader og ordner de sig.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Mette