Hej
Jeg ved godt det ikke er et gedeforum, men jeg har med stor interesse fulgt med hver gang nogen har skrevet om dem. Jeg har længe ønsket mig geder og har for lang tid siden bestemt mig for dværggeder, så lykkelig var jeg da en kollega gerne ville sælge mig 3 gimmer. 2 fra sidste år og 1 fra i år. Jeg har selvfølgelig læst, at man skal være CHR registeret, ingen problemer der, er blevet registeret, det gik nemt da ejendommen havde et CHR nr. i forvejen fra en tidligere ejer. Og jeg spurgte min kollega om gederne var øremærket, hun sagde at hun havde øremærkerne, men at hun ikke havde nænnet at sætte dem i ørerne på de små pus. Fint, troede jeg, så er de CHR registeret og jeg fik øremærkerne med. Men, men, men, når jeg slår øremærkerne op så tilhører gederne Region Syddanmark. Har søgt på adressen og fundet ud af at de kommer fra et botilbud i Nyborg. I dag gik jeg så til min kollega og spurgte hvad det var for noget og hun sagde at hun ikke er chr registret, men da de havde købt 3 geder sidste år blev hun spurgt af ham de købte dem af om hun var CHR registeret og hun havde sagt nej, men fik bare øremærkerne med. Ikke nok med det, de 3 geder hun havde købt sidste år var 1 buk og 2 gimmer og bukken aflivede de, da den blev større og begyndte at lugte, men den nåede at gøre den ene ged gravid. Det vil så sige at når min kollega ikker er chr. registeret så må det ene sæt øremærker ud af de 3 sær hun har givet mig være fra bukken og så har kiddet fra i år ingen øremærker. Så hva f..... gør jeg nu? Jeg var lige så glad for mine geder. Og hvor f..... er vi henne når myndighederne selv snyder, for som jeg har forstået det er det ulovligt at sælge dyr til personer der ikke er CHR registeret og det må Region Syddanmark da ha gjort her.
Håber i kan hitte hovede og hale i min historie for den er lidt indviklet.
Hilsen en meget frustreret gedeejer, som er blevet snydt.