Jeps...der er mange mærkelige regler, og mange mærkelige måder at tolke dem på.
Sidste år lærte jeg noget nyt, som jeg overhovedet ikke kan se fornuften i. Vi boede hos mine svigerforældre ½ års tid, og deres løbske tæve fik besøg af en fritløben hanhund. Ejeren af hanhunden var så sød at betale for en "abort", men reglerne er faktisk sådan at du skal binde din løbske tæve hvis du vil ha ret til at undgå selv at betale for en evt. "abort". Så er det lige meget om hanhunden er stukket af hjemmefra for at besøge din tæve på DIN matrikel. Hvis din tæve har været løs på DIN EGEN matrikel og der har været en løs hanhund der fristede sig over skellet...ja så hænger du selv på den!
Om der er tale om fejlfortolkning ved jeg ikke...mener det var dyrlægen der fortalte os det

Jeg har heldigvis ikke problemer med naboens kat, men hvis den gentagne gange kom forbi ville jeg da klart ta' en snak med dem om det. Lunten for en løs hund ville være langt kortere, men der kan være forskellige årsager til at hund pludselig render løs, så man skal ikke være for hurtig på aftrækkeren synes jeg.