Rikke, Maraner er ret nemme at få skrukke. To ud af tre har ville ruge her i år, og den ene gør det da også perfekt, men denne her har godt nok været besværlig ud over alle grænser!

Lærke, jeg plejer at have dem i skrukburet under klækningen eller godt spærret inde, men det har ikke været muligt denne gang. Dels var buret optaget af en anden høne med kyllinger og dels så har murene rodet pænt meget, og det har været svært at holde det lukket for hende

Randi, jeg var oppe klokken 04.30 for at tjekke det hele. Det så umiddelbart fint ud det hele. Den lille fra igår var livet op og så småt ved at være tør. der var gang i tre æg, men meget svagt desværre. De sidste tre var der ingen huller i. Jeg har sømmet en avis op forand reden, så hun ikke kan komme ud, men den lille livlige kylling forsøger ihærdigt at stikke af hver gang jeg løfter hende

Marianne, jeg tror også lige pt at jeg ser hvordan hun nu videre tager sig af de små. Maran er slet ikke dårlige til at ruge, for jeg har en anden der fint har ruget 13 kyllinger ud. Der gik så godt nok to æg i stykker undervejs, men det er jo hvad der sker.
Status klokken 08.30 var at der var kommet fire kyllinger og så den lille døde. To haner og to høner + en død høne.. Der var stadig gang i et æg, men de tre andre var der intet fra, desværre

Det er det ringeste rugeresultat jeg har prøvet med en skruk, men befrugtning var også rigtig dårlige, så det spiller jo også ind.
En ting jeg undre mig over i forbindelse med befrugtningen er at der to uger før i et andet kuld ingen ubefrugtede var. Så er der det her, hvor seks var ubefrugtede. Kuldet efter igen er alle igen befrugtede. Hvad dælen kan forklaringen være på dette?