Hej Rønnest.
Først min dybeste medfølelse med ulykken hos jer,derefter vil jeg sige jeg har prøvet det for nogle år siden da jeg boede i Dk og har en lille historie der måske kan gi dig et par råd.
Da mit hus brændte kom min forsikrings agent inden det var slukket,og næste morgen taksatorer,det var jo fantastisk hurtigt så nu skulle vi til at genopbygge.
Da vi var blevet enige om hvordan det skulle se ud,spurgte taksator mig har du nogle håndværkere du ønsker,da siger min gode ven der er inspektør på et kursuscenter vi bruger dette firma og de plejer at lave godt arb. ok sagde taksator så kan de også gi et bud.
Da buddene var færdige fra begge hoved entrpenører siger taksator de er næsten ens,så vi tager ham du ønskede.
Da byggeriet er færdigt konstaterer vi en masse sjusk og større mangler,bla var tagetagen plast menbran ved isolering på den forkerte side. Så jeg ringer til taksator efter at ha opgivet håndværkeren,taksator svarer ikke mit problem det var jo dig der anbefalede ham.
Først førte jeg retsag mod forsikringen og tabte med bravour,derefter mod håndværkeren og vandt,men det tog næsten 3 år før jeg havde et godt hus igen.
Så husk du kender ikke nogen,så er det forsikringens problem når der er lavet lort.
Vh og god vind Niels