Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dele af vores gård er lige brændt...  (Læst 3929 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Dele af vores gård er lige brændt...
« Svar #60 Dato: 01 Juli , 2010, 15:13 »
Hej..... uha føler virkelig med jer!!

I oktober fik vi brand/sodskadet vores hus (underetage brændt, overetage sodskadet) og nu vil jeg øse af vores dyrekøbte erfaringer:

Det tager utrolig lang tid at have brand, det har taget os over et halvt år at være på banen igen. Der er 10.000 ting at tage sig til, så tag imod al den hjælp som tilbydes fra familie og venner.

Pas på skadeservice-firmaet (hvis der er noget som skal renoveres) Hos os overbehandlede de både vores tøj og vores ting med sådan noget skrapt stads. De kaldte det "frisk sommerduft" , men tak, det hørmer af kemi og lugten er ikke til at fjerne igen. Det tøj jeg selv vaskede i Neutral blev reddet. Resten blev kasseret pgra. sæbelugten, som ikke engang forsvandt ved vask.

Stadset er desuden suget ind i skabe og gulve. Vores datter, som har astma, kan stadig ikke være inde i huset uden maske på. Heldigvis havde vi besluttet at sælge huset inden branden, vi andre er ikke generet af det mere.

Som en skrev tidligere: Pas på håndværkere I selv kender. Lad forsikringsselskabet køre løbet. Vi måtte selv op og tale med store bogstaver til en ven, som havde fået entreprisen. (tror det koster venskabet) og han har endda ikke lavet det godt nok....

Mht. forsikringsselskab kan vi ikke klage. Vi harTryg og de var der og vi fik ALT som vi ville have det. De har ikke været frække eller fedtede.

Bare et par betragtninger. Jeg overvejer at lave en hjemmeside: Erfaring haves. For hvor mange kender man der har haft brand? Og man kan nå at gøre en del fejltagelser.

En stor krammer til jer og ja, man kommer igennem det selv om det er drøjt.

Kh Jette

Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #61 Dato: 01 Juli , 2010, 15:51 »
Jette det med en hjemmeside synes jeg lyder rigtigt godt for det lyder som om en masse har forfærdelige erfaringer med brand :'( udover selve det at deres hjem ejendele og i Erlings tilfælde dyr er brændt
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #62 Dato: 01 Juli , 2010, 15:58 »
Hej..... uha føler virkelig med jer!!

I oktober fik vi brand/sodskadet vores hus (underetage brændt, overetage sodskadet) og nu vil jeg øse af vores dyrekøbte erfaringer:

Det tager utrolig lang tid at have brand, det har taget os over et halvt år at være på banen igen. Der er 10.000 ting at tage sig til, så tag imod al den hjælp som tilbydes fra familie og venner.

Pas på skadeservice-firmaet (hvis der er noget som skal renoveres) Hos os overbehandlede de både vores tøj og vores ting med sådan noget skrapt stads. De kaldte det "frisk sommerduft" , men tak, det hørmer af kemi og lugten er ikke til at fjerne igen. Det tøj jeg selv vaskede i Neutral blev reddet. Resten blev kasseret pgra. sæbelugten, som ikke engang forsvandt ved vask.

Stadset er desuden suget ind i skabe og gulve. Vores datter, som har astma, kan stadig ikke være inde i huset uden maske på. Heldigvis havde vi besluttet at sælge huset inden branden, vi andre er ikke generet af det mere.

Som en skrev tidligere: Pas på håndværkere I selv kender. Lad forsikringsselskabet køre løbet. Vi måtte selv op og tale med store bogstaver til en ven, som havde fået entreprisen. (tror det koster venskabet) og han har endda ikke lavet det godt nok....

Mht. forsikringsselskab kan vi ikke klage. Vi harTryg og de var der og vi fik ALT som vi ville have det. De har ikke været frække eller fedtede.

Bare et par betragtninger. Jeg overvejer at lave en hjemmeside: Erfaring haves. For hvor mange kender man der har haft brand? Og man kan nå at gøre en del fejltagelser.

En stor krammer til jer og ja, man kommer igennem det selv om det er drøjt.

Kh Jette

Hej Jette

Tusind tak for dine erfaringer.... Det er super og høre hvordan andre er blevet "snydt" af skadeservicefirmaerne....

Vi har heldigvis stuehuset i behold, og kun to rum med røg og sod skader....

Resten er udhuse der er brændt.... incl. mit nyrenoverede hønsehus.... plus 75 høns/kyllinger...

Jeg ser da lidt fortrøstningsfuldt på forsikringen, Da du skriver i ikke har har problemer med Tryg. da det også er dem vi  har forsikret ved....
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #63 Dato: 01 Juli , 2010, 16:44 »
Pyh - sikke en oplevelse. Det må være hæsligt!

Håber I får den hjælp I har krav på.

Al mulig held og lykke - det er garanteret noget, der sluger al jeres tid og opmærksomhed lige nu!

Min største medfølelse  *l

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #64 Dato: 01 Juli , 2010, 16:56 »
Lige lidt nye billeder!

Disse er fra hønsehuset!

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
www.kamphons.dk

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #65 Dato: 01 Juli , 2010, 17:05 »
lidt flere billeder!

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
www.kamphons.dk

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 01 Juli , 2010, 17:22 »
hej rønnest- ej hvor er jeg ked af at læse om jeres stakkels høns.  :'(
Det er måske både godt og dårligt i ikke var hjemme... har i fundet ud af hvad årsagen til branden var? stort knus herfra
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #67 Dato: 01 Juli , 2010, 18:17 »
Citér
har i fundet ud af hvad årsagen til branden var?

Havde jeg været hjemme havde de fleste af hønsene også været reddet...  Men det er nu forståligt nok at andre folk ikke ved hvad der gemmer sig i skatkammeret..... Ydermere gik der ca. 20 min efter alle heste var ude inden det begyndte at brænde i hønsehuset.... men det må jo gå sin gang.... Der kommer flere rugeæg til næste år... da næsten alle de gamle dyr redde sig selv ud i det udendørs anlæg......

Nej... Vi har kun en idé om hvad der kunne have startet det... men politiets tekninkere har ikke været her i nu.... ved nu heller ikke om de vil se det.....

Men det var nu skønt nok og få brandårsagen slået fast..... 
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
www.kamphons.dk

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #68 Dato: 01 Juli , 2010, 19:25 »
Gys gys for et syn.

og nu vi er ved det - må jeg lige slå et slag for røg-alarmer (ved godt det ikke havde hjulpet hos jer)

Køb nogen, der sender imellem hinanden (vi har nu 4) og sæt også en i hønsehuset. Det er den billigste livsforsikring man kan få. (og sørg så for at skifte batterier når de løber tør)   

Nok ganske banale ting, men det med batterierne var ikke i orden hos os den aften. Men man tror jo aldrig det sker for en selv.  Vi giver nu røgalarmer til venner og bekendte, som ikke har nogen, som værtindegave. (forbavsende mange har ingen røgalarmer)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 04 Juli , 2010, 10:58 »
Kan kun sige at røgalarmer er en god ting! Vi har dem de mest centrale steder i huset (mit værelse, køkkenet, stuen og entréen samt uden for mine forældres soveværelse).. Det er en selvfølge, da min mors barndoms gård nedbrændte da hun var 10-11 år. Hun var selv i huset, men opdagede det dog hurtigt (det var et lynnedslag der startede branden).. Siden da har der altid været røgalarmer i huset.

Vores skriger altid når de mangler batterier, det er jo meget praktisk :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #70 Dato: 04 Juli , 2010, 11:14 »
Har ikke set dit indlæg før nu. :-\

Nej hvor forfærdeligt, stort kram herfra.
Det er vist noget af det værste man kan komme hjem til.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 04 Juli , 2010, 11:17 »
Hej Erling

Hvor er jeg ked af det på jeres vegne .
Det jo ens værste frygt
Godt i fik reddet jeres dejlige heste og at i har en god hund der kan sit kram !

Ja hønsebestanden skal i nok få op og stå igen .... det jo klart mere det med at få bygget nyt hønsehus og øvrige udbygninger der tager tid.

Håber i kommer godt gennem den kommende tid uden uoverflødige kvaler som fx tyverri, forsikringsbøvl og byggesjusk.

Knus Søs
Med venlig hilsen Søs