Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: mentalt forstyrret kylling??  (Læst 3406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
mentalt forstyrret kylling??
« Dato: 21 Juni , 2010, 16:16 »
jeg har en kylling gående, som er 9 dage gammel.. Hønen fik kun den ene.

Den ser sund og rask ud.. men.. den er altså ikke som de andre!!
Den står meget tit, og glor.. og pipper meget.. moren kan faktisk gå lige hvorhen hun vil, uden at kyllingen følger efter. Når hun finder noget godt at spise, syntes jeg ofte alle kyllinger spæner hen, for at få en bid.. men ikke den her.. den står bare..
Den æder godt, for dens mikroskopiske kro er altid helt fuld og bulene.. men det virker ikke som om den vokser?? den ser stadig ud til at være lige så lille som den var da den klækkede, bortset fra den er ved at få fjer på vingerne. moren klukker hele tiden,.. ikke den der kluk lyd, mere den der stress kluk.. det er til at få flip af.

Alle de andre høns og kyllinger, har været helt tæt henne på den lille kylling.. og stirret den lige ind i hovedet.. og hvor de fleste kyller, plejer at få et gok, stirre de bare på den her, og vender om og går!!

Det virker næsten som om den her kylling lever i sin egen verden!! den er løber ikke rundt og udforsker.. den står bare og glor, pudser sine fjer og pipper.

er min kylling mentalt forvirret? kan en kylling være det??  og hvad gør jeg med den??  Jeg har en høne hvis æg klækker nu.. Anne Vibeke gav mig den ide, at jeg lagde den under hende, fordi den så fik lidt mere tid i "vuggestuen". Men kan man det?? med en kylling så gammel??

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
Sv: mentalt forstyrret kylling??
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2010, 17:28 »
Hæ Hæ, har også en høne der bare SLET ikke opfører sig som de andre, men den er så tilgengæld mega nysgerrig og følger mig som en hund rundt i haven. Men den har jeg så kun haft fra stor kylling... :P

Så øh, om din er forstyrret eller bare ikke rigtig har lært endnu hvordan man omgåes andre socialt ved jeg ikke...

Men at sætte den sammen med et nyt kuld, kan du sagtens... Jeg har en der har adopteret kyllinger fra den anden skruk helt tilfældigt, så den nu har nogle på knap 3 uger, 4½ uger og 6 uger!

;D
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2010, 17:55 »
Det tror jeg altså jeg gør så.. hønemor bliver sikkert ked af det.. men mon ikke hun kommer sig.. :-\

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2010, 18:55 »
" Anne Vibeke gav mig den ide, at jeg lagde den under hende"  

Øhhh, det har jeg vist ikke tid til *g
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline MortenSD

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2010, 19:05 »
Haha :D *g
1.4 Sort Australorps
0.1 Katte

pylle pylle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 21 Juni , 2010, 19:22 »
aj altså!!!

ja ja.. til grin kan man hurtigt blive..

Altså under hønen!! ;D ;D ;D

pylle pylle

• Gæst
« Svar #6 Dato: 22 Juni , 2010, 19:39 »
 :'(Den lille kylling var syg.. den lå idag død i kravlegården.. moren har fået en depression.. Jeg sætter hende tilbage i hønsegården i aften, og håber så at hun snart bliver sig selv igen.. øv.. det var sådan en søde lille kylling.. Men jeg  vidste jo så godt der var noget galt.. :'(