Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lus????  (Læst 3175 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Lus????
« Dato: 09 Juni , 2010, 19:59 »
Jeg har en skruk som er fyldt med 'hvidgule' små dyr... Hun går sammen med kyllinger

Hvordan behandler jeg hende ??
Og hvad med kyllingerne?
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Lus????
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2010, 20:09 »
Chokspray under hver vinge og i gumpen. Gentag efter en uge. Jeg har læst mig til at det er nok at behandle skrukken, idet de små vil putte sig under hendes (behandlede) vinger :) Du kan jo tjekke om et par dage, for der burde du ikke kunne se flere levende.

frida

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2010, 20:31 »
@Randi. Det lader også til at du får alt i din flok. Håber du får has på det hele *t

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2010, 20:38 »
Drops lops (eller hvordan det staves) hos america, det er effektivt. Der skal bare et par dråber på huden og så er utøjet væk efter nogen dage.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 Juni , 2010, 21:52 »
Ja jeg føler mig bare heller ikke særlig heldig  :-\
Døde kyllinger, evt det der coccidiose - om ikke andet total dårlig mave hos 'teenagerene' og så lus hos en låne skruk...

Hvad gør jeg med der hvor de 'bor' - altså skruk og kyllinger??
Jeg havde tænkt at flytte dem så jeg kan få gjort noget ved det hus de har nu...
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #5 Dato: 09 Juni , 2010, 21:55 »
Jeg ville bare skifte redemateriale, spraye og lægge nyt halm... Jeg gjorde ikke noget specielt her, da jeg fik høns hjem, som havde lus.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 09 Juni , 2010, 22:01 »
Lus er heldigvis ikke særlig alvorligt, og også nemt at slippe af med. Men som med alt andet utøj, gælder det om at der ikke er "en millionmilliard" af dem på dyrene, og selvfølgelig er kyllingerne altid mere sarte end de voksne, da de har mindre at stå imod med.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #7 Dato: 09 Juni , 2010, 22:03 »
Et pust under vingerne, og en under rumpen med FrontlineVet, og problemet er løst.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 Juni , 2010, 22:32 »
Igår fik hun nogle pust med Insektfri fra Matas - og idag kunne jeg ikke rigtig se noget levende imellem fjerene.. /o

Men idag havde hun også svinet sig så meget så tænkte jeg ville give hende et dejligt bad - Hold da op sådan en høne bliver lille når den er driv våd  ;D

Hun blev fønnet og puslet om bagefter - fik lidt flere pust og så blev reden ordnet med pust og nyt halm  ;D

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #9 Dato: 11 Juni , 2010, 10:41 »
Husk at behandle igen om en uge :)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk