Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvordan ved jeg skrukken ER skruk?  (Læst 639 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
hvordan ved jeg skrukken ER skruk?
« Dato: 08 Juni , 2010, 08:34 »
jeg har her til morgen en høne der har lagt sig "skruk", det har hun gjort før men tror hun er blevet jaget væk fra reden af de højere rangerende damer. nu har jeg lukket hende for sig selv og lagt nogle håndklæder omkring buret så der bliver lidt mørkt.
jeg har sat vand og mad ind til hende.
hun brokkede sig gevaldigt da jeg jog hende ud af radekassen og ind i buret med de rigtige æg og jeg derefter fjernede snyde æggene.
jeg går snart ud og ser om hun har lagt sig på dem eller ej- men hvor længe skal jeg lade hende blive der hvis hun ikke har lagt sig og kan jeg sætte nyklækkede kyllinger ind til hende?
de klækkede nemlig i nat og det bedste ville da være de fik en mor frem for en varmelampe.... men kan man det eller hakker hun dem ihjæl? og hvordan kan jeg være sikker på hun virkelig er skruk? ::)
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: hvordan ved jeg skrukken ER skruk?
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2010, 08:49 »
Hun vil højst sandsynligt ikke acceptere kyllingerne hvis hun ikke selv har ruget i et stykke tid. Der er flere herinde der har skrevet at de skal have ruget mindst 10 dage.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Juni , 2010, 17:33 »
har set til hende flere gange og hun er ihvertfald skruk. hun ligger helt fladt og har ligget der hele dagen. tror bare jeg lader hende ruge æggene ud så og har kyllingerne under lampen. ;D
hvordan t´jeker jeg forresten at de rent faktisk drikker og spiser?
har haft dyppet deres næb i vandet flere gange men de drikker vist ikke... og 2 af dem var meget afkræftede da de kom ud og er det stadig- de ligger bare og ligger.
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 08 Juni , 2010, 18:10 »
Jeg har held med at sætte kyllinger ind under en silke som ikke havde ruget mere end 4 dage og det gik super godt, men det var jo også en silke  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte