Jeg har i nat haft rotter på besøg i mit ene hønsehus - selvfølgelig det hvor bl.a. alle kyllingerne går. De har snuppet alle mine kobbermaran og næste alle mine sussex, som alle var 6 uger. Troede faktisk ikke at de tog så store kyllinger.
De havde ikke taget dem med sig, men bare spist lidt af dem alle sammen, hvilket jeg ikke kan se logikken i.
Jeg er sikker på at det er rotter, da jeg hørte dem i nat, men kom for sent til at redde kyllingerne, så dog en rotte.
Jeg kan jo godt sige mig selv, at de sikkert kommer igen i nat, så hvor store fjerkræ tager rotter?
I dette hus er der indgang for følgende fjerkræ: 1,4 store sussex, 1,1 stor silke, 3 sort/sølv maran kyllinger på 9 uger (næste så store som silkerne) samt den sidste rest på 5 store sussexkyllinger på 6 uger, og 2 store sussex på 14 uger.
Jeg har ikke umiddelbart et ekstra hus, jeg kan sætte dem i. Så de er nødt til at dele hus med mig og 2 store hunde om natten.
Vil det være alle fjerkræ fra det hus, eller kun de mindste kyllinger og evt. silkerne, som jo ikke kan flyve op på pind, som skal have andet natte logi?
I morgen får jeg fat i rottemand, som før eller siden vil få bugt med rotterne. Men vil jeg nogensinde kunne bruge huset til høns igen, eller skal der bygges helt nyt til dem?
Huset er oprindeligt et 20m2 redskabsrum med trævægge, fast tag og fliser som gulv, som er delt op i 2 hønsehuse og redskabsrum. Der opbevares IKKE foder i huset, men i mit bryggers.