Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Der er da gået totalt pip i det hernede hos os på pippeligok gården  (Læst 5399 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
 Ja det går da helt vildt for sig hernede hos os ;)
Startede med at få foræret tre høns og en hane (orpington). Så fik vi rugemaskine, hvor der blev ruget 13 kyllinger ud. Rugemaskinen er fyldt igen. Ingeborg ligger på 13 dværgæg. Og nu er der en høne til der har lagt sig skruk. Imorgen skal vi  ud og hente æg som skal puttes under hende :). Vi glæder os til og opleve at have kyllinger som er udruget på den naturlige måde, og se dem gå sammen med deres mor. Er også lidt spændt på og se hvordan de to hønemødre klarer det, da det er første gang de skal have kyllinger.

Kan vi have 2 skruk høns i det samme rum, eller skal vi til at søge om at få bygget til ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Ingeborg ligger på 13 dværgæg.

Mads.
Måske du skulle bede Ingeborg om at finde noget andet at tage sig til.  *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Erik, så vidt jeg ved, er Ingeborg altså en høne! :D Og tror da nok at Mads er en hane?! :D

Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå :)

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Jeg skiller altid skrukkerne fra hinanden - jeg har desværre haft nogle dårlige erfaringer / døde kyllinger pga skrukkerne boede sammen, så nu tager jeg ikke chancen mere  :-[ Nu har jeg indrettet nogle små rum og indhegninger så de alle kan se hinanden men ikke komme ind til hinanden  ;D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Jeg skiller dem også ad. Jeg ved at andre gerne har hønsemødre til at gå sammen.
Men jeg foretrækker at give dem hver deres lille hus.

Hurra for kaninbure og intermistiske løbegårde  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
I er tilsyneladende allerede ramt af "fjerkræfeber"  :D I må hellere søge om udvidelse først som sidst.

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
Så er der hentet 10 æg oppe hos Katja som nu ligger under hønen Laura :)

Og ja Ingeborg er en høne og mads er hanen ;D

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
Lige en lille opdatering herfra :)

Ovre i vores fryserum tøffer der 13 lækre små kyllinger rundt som er 12 dage gammel :)
Rugemaskinen kører på 18. dagen, Ingeborg ligger på 18. Dagen. Laura ligger på 3. dagen.
Og Freddy hepper på at der bliver Weber kyllinger :-\  Der er jeg så ikke helt enig :-[

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
Undskyld  Lige en lille rettelse ;)

Rugemaskinen er på 11. dagen og Ingeborg er på 11. dagen, Agnes er på 5. dagen.
Det er bare fordi jeg gerne ville have det snart skulle være vi skulle have kyllinger :( Men må jo vente med lidt tålmodighed ;)

Offline Iben Rasmussen

• Passiv bruger
Jeg skiller altid skrukkerne fra hinanden - jeg har desværre haft nogle dårlige erfaringer / døde kyllinger pga skrukkerne boede sammen, så nu tager jeg ikke chancen mere 

Jeg gør det samme. Jeg har desværre også dårlige erfaringer med, at lade dem være sammen. Hvis ikke de klækker samtidig, hvilket jo er uhør sjælent, risikere du at den høner der får kyllingere senere, hopper af reden fordi hun ser de søde små, den anden høne har fået... /d

Det er ihvertfald min erfaring!

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
Så er vi nået til 18. Dagen med rugemaskinen, den er stillet vandret, fyldt med vand i kanalerne. Så nu venter vi bare....
Ingeborg er også på 18. dagen..

Det er næsten ikke til at holde ud og vente...

Offline Mads og Ingeborg

• Passiv bruger
En lille opdatering på rugeriet hernede.
Nu er den første kylling kommet ud af rugemaskinen og der er hul på endnu et æg. Og det er 20. dagen idag :)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Hvor spændende!! Håber der kommer rigtig mange kyllinger *h

Offline Caja

• Passiv bruger
Krydsede fingre herfra, håber alt går godt med jeres lille hønseri  ;)

hoejberg

• Gæst