Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt fra hønsegården?  (Læst 2856 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Nyt fra hønsegården?
« Dato: 04 Juni , 2010, 14:43 »
Nu vil jeg også lige lave en der er nyt for alle hønseholdere.. :D

Nogle der har noget spændende nyt? Nye kyllinger? Nye racer :o

Fortæl fortæl! :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kim96v4

• Passiv bruger
Sv: Nyt fra hønsegården?
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2010, 19:02 »
Vi har masser af dejlige høns og haner.

Hos de voksne høns har vi racerene skånske blomster høns, sussex, isa warren og australorps. En meget dejlig blanding af forskellige smukke racer.

Så har vi 50 små kyllinger som efterhånden er nogle måneder gamle. De hygger sig i haven i deres indhegning, mens de fritgående voksne, går på den anden side og hilser pænt på :0)

Der ud over har vi en rugehøne som ligger på 9 æg, vi ved ikke hvornår kyllingerne kommer, men i dag pippede de løs inde fra æggene - så spøjst og sødt :0)

Maria

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2010, 19:04 »
Spændende ved jeg ikke om det er, men her er lidt om, hvad der sker i min lille hønsegård p.t.:

Min skruk samt den ene kylling (det lykkedes at få udruget og holde i live) + dens to adoptivsøskende blev hentet her i onsdags. Det var da lige før, jeg ikke ville af med de små kræ  :) Den "hjemmegjorte" kylling er en "rigtig" lille gul kylling, den ene orpington kylling er en lille blå ting og den anden en spættet sag ... sååååå søde  <L

Da min bekendte hentede skrukken og kyllingerne, havde hun så 10 nye rugeæg med, som skruk nr. 2 nu ligger på. Håber på at det lunere vejr vil hjælpe med til, at det går bedre med udrugningen denne gang  <+ Det skal ihvertfald forsøges  :)

2 andre skrukker ligger stadig inde i hønsehuset og skuler fælt, når jeg nærmer mig. Høne nr. 5 er blevet træt af at ligge derinde, så endelig, endelig har hanen fået selskab - det virker han meget tilfreds med  :D Desuden er hønen flink til at levere et æg hver dag - ikke meget til en husholdning, men lidt har jo også ret ...
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline kim96v4

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2010, 19:07 »
Hov, jeg glemte da lige mine jersey kæmper, som jeg er meget glad for !! :-)

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2010, 22:42 »
Her sker da også lidt  :)

Gård 1 med Maran og Wyandot
Carlo har nok at se til med alle de kyllinger som er kommet ind til flokken..
Carlo har 2 wyandot damer og 2 maran damer samt 26 kyllinger
Jeg har her til aften 'talt op' og tror jeg har fundet frem til blandt kyllingerne er der 3.5 maran og 6.12 wyandot så det er bare super  *o

Gård 2 med dværg wyandotter
Her går 2 damer fra 2009 samt en kochin skruk med 8 dværg kyllinger. De er endnu ikke kønsbestemt - de er ikke så nemme at komme i nærheden af med den emsige mutter skruk  :D

Gård 3 med kochin
Her er lidt tamt - Guldhans har mistet mange af sine damer de sidste par dage. 4 damer igår og 2 her til formiddag. De skulle sælges videre da guldhans ikk formår at træde alle sine damer - jeg håber nu på at det bliver bedre nu..
Guldhans har 2 damer pt og får to mere når de er færdige med at agere mødre  :)

I gede'stalden' som vi byggede i påsken er en låne skruk på 4 wyandot æg  ;D

I skrukindhegningen har jeg endnu en låne skruk med 3 fine wyandot kyllinger fra sidste uge og i naborummet bor en kochin med 3 maran kyllinger som er klækket idag. Hun ligger stadig på et maran og et wyandot (tvillinge) æg.

Og i kælderen står den nye rugemaskine med 12 maran æg og 6 wyandot æg  ;D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 04 Juni , 2010, 23:37 »
Jeg har for nyligt etableret en mindre hønsegård inde i den store hønsegård, med eget lille hus så beboerne kan lukkes inde om natten. I denne lille hønsegård går nu 1.4 vildtfarvede silkehøns (fra Tommy). Det er mit håb at kunne få dem til at producere en gang kyllinger ad naturlig vej. Efter ca 10 dages ophold er de nu begyndt at samle æg til rede, men jeg tror ikke nogen af dem er skruk endnu. Men det skal nok komme. Det er jo silker :D.
I den/det store gård/hus er en blandingshøne skruk på 14 dag. Hun ligger på en rigtig gang blandingsæg. Der er lidt Orpington, New Hampshire, Gul Sussex og sågar også et par Isa Brown æg under hende. Så hvis der kommer noget ud af det bliver det sikkert lidt spraglet :D. Men der skal jo også gerne være lidt til fryseren.
Mvh
Erik Andersen

Offline sette

• Bruger
« Svar #6 Dato: 05 Juni , 2010, 07:09 »
jeg har: 6 haner der skal slagtes idag,2 skrukker ligger i samme rede på æg,23 blomsteræg i maskinen sammen med 15 japanske vagtelæg,1 høne med snask i rumpen og en frødam der kvækker fordi vi får haletudser i år og jaså der lige koidammen hvor de også er i sving med at parre sig-sagde nogen familieforøgelse?? kun i dyre afdelingen  <H
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .