Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fantastisk! ... én kylling  (Læst 545 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Martin Kamp

• Passiv bruger
Fantastisk! ... én kylling
« Dato: 04 Juni , 2010, 13:49 »
Hej! Jeg købte for 2 dage siden 3 dag-gamle kyllinger, da der ikke kom nogle kyllinger ud af mine egne. De går for sig selv, da der ikke var nogle der ville være deres mor.. Da jeg så kom hjem i dag og ville se til skrukken, var den væk  :o og i reden lagde der et æg som var blevet spist  ??? Det troede jeg lige indtil jeg hørte en mærkelig lyd ude bag hønsehuset.. Det var skrukken og en meget lille gul kylling! :D - Det er 28 dage siden at hun begyndte at ligge på æg :D Fantastisk.

Skrukken har for forladt de sidse tre æg? og hun vil ikke tage sig af de andre kyllinger...?

Go' weekend

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Fantastisk! ... én kylling
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2010, 14:27 »
Hej Martin..

Det kan være sin sag med de skrukmødre..får de først en kylling og de andre æg lader vente på sig med at klække, går hun som regel fra reden med evt. bare en enkelt kylling..derfor er det vigtigt, at alle de æg skrukken ligger på er lige gamle,,dvs. ikke noget med at andre høner ligger et æg i reden hen ad vejen, for max 2 dage skal æggene helst klække over..
Men hvis jeg var dig ville jeg nu alligevel forsøge at lægge de kyllinger du fik herfra under skrukken ved aftenstid når skrukken er gået til ro, hold lidt øje med hun ikke hakker dem, det kan de ikke så godt holde til..det ville da være nemt hvis hun ville ta dem til sig..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Martin Kamp

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2010, 14:37 »
Nemlig  ;) Det vil jeg forsøge i aften. - Hvad skal jeg dog gøre med de tre sidste æg :o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2010, 14:54 »
Har du en anden skruk, du kan lægge dem under? Eller måske lave en aftale med en, der har en rugemaskine i nærheden? Jeg er sikker på, at hvis du kontakter den lokale Herningafdeling af DFfR, vil de hjælpe dig selvom du evt. ikke er medlem. Du finder dem her (kik i menu-punktet Lokale Klubber):
http://racefjerkrae.dk/

Held og lykke.
« Senest Redigeret: 04 Juni , 2010, 14:56 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2010, 16:51 »
Evt. kassere dem, det ville jeg nok gøre..men det er som at slå ihjel, det ved jeg :-[

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.