Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forstoppelse?  (Læst 3160 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Delodia

• Gæst
Forstoppelse?
« Dato: 01 Juni , 2010, 11:22 »
Kan en kylling få forstoppelse?

Jeg har et par kyllinger på 5 uger, hvoraf den ene idag står lidt for sig selv, krøllet sammen og piber. Denne plejer ellers at være den mest vovemodige og frække, og vier ikke tilbage for hverken hunde katte eller mennesker. Der er ikke noget synligt at se, derfor tænker jeg om den måske kan have fået forstoppelse?

Kyllingerne har fået kanarieblandning og startfoder, de første 2 uger. De får stadig startfoder, majs, samt en smule skaller, og ellers lidt "køkkenaffald" i form af brød og grønt, desuden er de inden for den sidste uges tid komme på græs/uden for. De har ikke adgang til sand/grus, kan det have en indvirkning på deres kråsers funktion?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forstoppelse?
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2010, 11:25 »
Mine er i hvert tilfælde glade for at pirke i lidt sand. Jeg køber en pose undulat-sand til ca. 15 kr, og ligger lidt rundt om madskålene. Sådan en lille pose holder fint til et helt hold kyllinger indtil de skal ud i kyllingegården.
Prøv evt. at tjekke måsen på den lille. Måske lidt olie i rumpen eller en lunken klud til at massere rumpen. (Hvad gør vi ikke for de små kræ... ::) )
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Forstoppelse?
« Svar #2 Dato: 01 Juni , 2010, 11:46 »
Jeg har flere gange fjernet lort fra måsen, hvis den ikke kommer af med afføring vil den få forstoppelse, tjek det føst, og lad dem og få tilgang til sand  ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger