Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Konen , familien og vennerne kan ikke tåle vi har så meget plads...  (Læst 5606 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
En lang begivenhedsrig dag går på hæld , familien er på besøg , familie og venner kom dumpende til kaffe og vi fik udført synligt og usynligt havearbejde på de 5 tdr.land.
Når nu så mange mennesker ser 5 tdr.land med græs og naturhegn ,har de goooooodt nok mange ideer til hvad der kunne være på vores matrikel : fjerkræ har vi , hund , kat med killinger .... Jamen i kunne da have : køer , heste , får , hængebugssvin , geder og bla bla bla
Midt i mængden af kaffe slubrende venner og familie lyder der : æææeeehmm det plejehjem jeg arbejder på vil forære deres geder væk  :o
Straks linker konens hjerne til forum dag på Gavnø : ååååhh de var da søde de geder Peter havde derovre - kan du ikke lige tjekke på hønsenet om gæs og geder er en mulig cocktail sammen ?

Så altså : gæs og geder i samme indhegning - duer det ?

Jeg fatter ikke en klap : da vi flyttede på landet var det kun sådan liiiige en god ide med lidt høns til de bløde æg i weekenden  ::) Nu skal pladsen bruges til et mindre cirkus eller zoo ........ ja ja da

god aften

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Jeg syntes din kone er skøn :) OG med 5 tdr. land behøver geder og gæs vel ikke gå op ad hinanden ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Jamen hvad skal man da også med 5 tdr. land hvis der ikke skal være nogen der har glæde af den dejlige plads. At se sine dyr tulle omkring på god plads er en lise for sjælen.

Gæs kan gå sammen med alle, bare de ikke er skruk, så bliver de noget hidsige, men så kan man vel skille dem ad i den periode.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Wanda : jeg ville skam også gerne have flere dyr her , det skal bare helst passe ind i alle de andre planer , og ikke mindst skal det laves ordentligt (sådan lidt livrem og seler agtigt  :D ).

Jamen så må jeg have flikket sådan en bonderøvshytte sammen , gæslingerne kommer til matriklen om et par weekender , og vi har ikke en aftale på plads med plejehjemmet endnu , det skulle jeg gerne kunne nå.

Der skulle vel ikke være nogen der har kilometervis af hegn liggende de ikke bruger ?

Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Desværre, men stemmer for at have forskellige dyrearter sammen. Det mindsker parasittrykket men husk alligevel ormekure.

Får og ænder er en dårlig kombi på grund af risikoen for leverikter, men man kan jo altid give ormekur ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
ja ja ja masser af dyr, kaniner er også gode, dem havde din kone vidst glemt, de ligger også godt i gryden og er da bare så søde at se på, og kalkuner jahuu.

hov du havde vidst ideer nok, geder har sådan en fin personlighed, bare de kan holde bøtte.... ja og bøtter nede (mælke bøtter)

hurra for go plads
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Lene Lestat

• Moderator
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Leverikter skal bruge en mosesnegl som mellemvært, denne snegl lever i fugtige engområder og moser.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

• Gæst
Leverikter skal bruge en mosesnegl som mellemvært, denne snegl lever i fugtige engområder og moser.

Ja og derfor er det et gammelt råd at lade gæs og får gå sammen så gæssene skulle spise sneglene.

Gunni.