Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Strøelse til kyllinger  (Læst 7812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
Strøelse til kyllinger
« Dato: 27 Maj , 2010, 12:04 »
Jeg mangler lige et par hurtige svar.
Der er kyllinger i rugemaskinen, der er klargjort en rund 90L murbalje med varmepære over efter næsten ordre fra naboen, det gjorde hans fru moder altid og den runde balje gjorde at de ikke kunne klumpe sammen i et hjørne ( genialt), men hvad strør jeg i baljen, jeg har høvlspåner, men kunne de små størrelser ikke finde på at spise det, jeg kan også få noget hvedestrøelse, men ville egentlig helst haft hamp da jeg har hørt at det skulle være meget sugende og kan være bakteriehæmmende,
(det er vist kun topskud der ryges), jeg kunne også drøne en smut til stranden efter sand/småsten,
hvad er bedst? jeg kan selvfølgelig også lade dem gå på den bare bund et par dage og så smide fodret der.
« Senest Redigeret: 27 Maj , 2010, 13:15 Fra John Mejland »
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Strøelse til kyllinger
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2010, 12:12 »
Jeg ved ikke lige, hvad der er bedst, det eneste er, at ren sand under en varm lampe kan være med til at give skæve tæer, og et glat underlag kan give spagatkyllinger.
Strøelse blandet med sand er det jeg helst vil bruge, strøelse under varmekilden, og sand ved maden/vandet
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2010, 13:56 »
Vi bruger det vi sådan lige har , bla. noget strøelse fra Land og Fritid (1-2 cm tyk lag), spåner, sand omkring / ved spisepladsen som Børge gør det - ellers ligner vandskålen hurtigt noget smask  :D
I starten også en avis , så er det nemt at muge ud : kyllingerne over i en lille kasse , løft i avispapiret og vupti er der muget ud : nemt. Dog kun indtil de bliver så store de begynder at ødelægge avisen , så gør avisen mere skade end gavn.

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2010, 15:00 »
Jeg bruger spåner på en avis, sand omkring vand og mad er en rigtig god idé skulle jeg hilse at sige ;)

Du kunne ellers godt have fået hamp af mig, der er nogen der har installeret et minidrivhus og har etableret en professionel hampproduktion på et skovstykke vi har på vores jord. Politiet kan ikke lige blive enige med sig selv om hvad de vil gøre ved det, så nu har vi sagt til dem, at hvis de ikke giver besked inden en uge, så fjerner vi det selv. 55 planter, John, var det ikke næsten værd at køre efter? ;D ;D Minidrivhuset må du også gerne få <H
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2010, 15:31 »
Tror du ikke du kan få et høstsjak ud fra Christiania, de kommer garanteret med fuld damp ;D hvis du giver dem et praj. /o
Mvh.
John

skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
0,1 Labrador.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2010, 17:15 »
Mikkel skrev i en anden tråd, at det kunne være svært at styre temperaturen i en murerbalje.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=9016.msg92412#msg92412
EasyStrø kunne være et godt bud på strøelse. Det fås hos foderstoffen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2010, 17:46 »
Jeg har termometer i baljen og holder øje med den tit , den står i nærheden af rugemaskinen og der er sprækkede æg.
Mvh.
John

skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
0,1 Labrador.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 27 Maj , 2010, 21:30 »
Jeg skal ikke kloge i det, for jeg bruger jo den sikre løsning: skrukker *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #8 Dato: 28 Maj , 2010, 13:30 »

Du kunne ellers godt have fået hamp af mig, der er nogen der har installeret et minidrivhus og har etableret en professionel hampproduktion på et skovstykke vi har på vores jord. Politiet kan ikke lige blive enige med sig selv om hvad de vil gøre ved det, så nu har vi sagt til dem, at hvis de ikke giver besked inden en uge, så fjerner vi det selv. 55 planter, John, var det ikke næsten værd at køre efter? ;D ;D Minidrivhuset må du også gerne få <H

Kære Tanja - du er da vist udsat for det som kaldes Guerilla dyrkning/Guerilla Grow ;)
Et gammelt og velkendt fænomen blandt hampedyrkere i hele verden. Det er dog hverken normalt - eller velset - at gøre som jeres gartnere med drivhuset og det store antal planter.
Fænomenet har de senere år fået en storby-udspringer Guerilla Gardening - som ikke har noget med hamp at gøre, men mere handler om at drysse lidt blomsterfrø ud på "bare pletter" i bybilledet, en form for civil ulydighed.

PS
Skyd ikke budbringeren - jeg er hverken hampedyrker eller guerilla gartner, men bare en bibliotekar som ved lidt om meget  ;)
« Senest Redigeret: 28 Maj , 2010, 14:05 Fra Louise S. »
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.