Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: BRAHMA for alle :)  (Læst 247597 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #255 Dato: 12 April , 2010, 15:25 »
Elise :Hun blev meget glad for din CD,efter en hel dag med Johnny på vej til og fra Fyn .Har selv jeg en Heavy metal fan lært at leve med jeres Irske ven  ;D Hun har dog også fundet glæde i sine nye Sorte,også selv om hun savner de gamle.

Idag blev der så lyst æg for første gang.Min fars resultat med sine columbia var skræmmende.Ud af 30 æg var der 27 befrugtet  :o Jeg selv havde ganske få i maskinen resultatet var okay,dog uden at nå min fars højder  ;D Det eneste æg jeg har fået fra min A stamme i hvid-sort columbia var befrugtet  /o Nu venter den store omgang med ca 100 æg ,her er de fleste Konens og mine  :) især de sølv-sort båndet kommer til at fylde godt i maskinen.

mvh Jesper 
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #256 Dato: 12 April , 2010, 16:05 »
Hvordan kommer selve avls planen med de Chokolate til at se ud ? Hvis farven kun findes i dværg Wyandot(som lader til at være den eneste race der kan bruges) skal der også påregnes  der kommer til at gå lidt tid med at få selve størelsen på plads.Jeg er sikker på i nok skal få lavet dem,især når flere går med i arbejdet  /o en anden ting husk også at få dem lavet i Dværg  :) den lille version kunne tiltrække endnu flere avlere. Avlere der kæmper med plads forholdene men ønsker at hjælpe til i projektet  /o

Mange hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #257 Dato: 12 April , 2010, 20:36 »
Hvordan kommer selve avls planen med de Chokolate til at se ud ? Hvis farven kun findes i dværg Wyandot(som lader til at være den eneste race der kan bruges) skal der også påregnes  der kommer til at gå lidt tid med at få selve størelsen på plads.Jeg er sikker på i nok skal få lavet dem,især når flere går med i arbejdet  /o en anden ting husk også at få dem lavet i Dværg  :) den lille version kunne tiltrække endnu flere avlere. Avlere der kæmper med plads forholdene men ønsker at hjælpe til i projektet  /o

Mange hilsner Jesper

Åhhh jeg syntes det er svært Jesper... jeg tror bare jeg holder mig til at lave en bankbog,og så ellers makker ret og gør hvad Jørn siger jeg skal gøre :)
Så vidt jeg kan se vil det blive nemmest at lave den i dværg... så jeg tænker lidt om vi skal starte der, få en god dværgmodel som man så kan lade vokse?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #258 Dato: 12 April , 2010, 23:28 »
Det er bare så spændende at følge opståelsen af den danske chokoladebrune Brahma. <M
Stor ære og respekt for jeres arbejde.
Jeg giver en plade i den rette farve, når den første klækkes. <I

Kald den TOMS, så har I sikkert en sponsor *g

PS. ØØØVVV for den dumme ræv!!! Dine vildt smukke blå, som jeg beundrede så højt. Det er bare så synd for dig!!!
 *t *t *t

Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #259 Dato: 13 April , 2010, 06:37 »
Hihi Toms og Kakao-Kalorius :)
Jamen jeg skriver lige dig op også....

Øhhh måske skulle alle der vil være med lige skrive en PM til mig... for nu er vi da vist ved at være så mange at jeg har svært ved helt at huske hvem :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #260 Dato: 13 April , 2010, 14:57 »
Wanda: med det store antal avlere der vil tage del i dette projekt skal i nok nå målet  /o

Jørn: Hollænderne har netop et anderledes syn på farve.Jeg er ikke så meget for de guld-sort båndet,men da jeg så dem i holland ,blev jeg en smule varm på dem  :) Her er der virkelig tale om strålende guld(nærmest strå gul)Det var et smukt syn.på lang afstand kunne man se dyernes tegning  :o

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #261 Dato: 14 April , 2010, 12:30 »
Hej med jer

Glæder mig helt vildt til næste mandag.Der begynder de første kyllinger at komme ud  /o samme dag bliver der sat 130 æg til udrugning og begynder derefter at samle ind til sidste udrugning.

Udover Chocolate og Isabell er der så nogle der drømmer om andre farver inden for racen ?

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #262 Dato: 14 April , 2010, 12:51 »
Jeg er ret spændt på jeres arbejde, chokolade farven hos fjerkræ er utroligt flot. Jeg har set den kun på nettet hos både chabo, orpington og serama det bliver interssant at følge jer i denne tråd og resultatet af jeres arbejde som  sikkert vil føre noget godt med sig  /o

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #263 Dato: 14 April , 2010, 16:00 »
Jesper@ andre farver spørger du ? jo nu fik du jo lige tænt mig på en helt hvid Brahma  ;D
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #264 Dato: 14 April , 2010, 16:10 »
Jeg drømmer om en trefarvet, som en kæmpestor mille fleur /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #265 Dato: 14 April , 2010, 20:33 »
SÅÅÅÅ så man da lige det grønne blad gå amok med chokolader og khaki høns på forsiden.... RESPEEEEKT Willy :)
Hvaaaa Jørn du skønne... kan vi bruge den der khaki Tina Turner model til noget eller er håret i vejen?

Willys beskrivelse af forsiden for jer der ikke har/får bladet... "nye farver der tales meget om i Europa" Jaaaa og på forum :)

Det giver sq da blod på tanden....

http://www.youtube.com/watch?v=wxP2z10wPho
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #266 Dato: 14 April , 2010, 20:37 »
Legbarfarvet og sølv sort/randet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #267 Dato: 14 April , 2010, 20:42 »
Hønsemogens har en LEgbarfarvet hane gående, den er fanme flot :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #268 Dato: 14 April , 2010, 22:18 »
En Legbar farvede Brahma ?
mvh Jesper

Offline Wanda

• Passiv bruger