Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mon det går??  (Læst 1522 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
Mon det går??
« Dato: 25 Maj , 2010, 11:54 »
Endelig har vi fået en skrukhøne, men men.....de andre vil  ikke lade hende ligge i fred. De hakker de æg, de kan komme til i stykker eller hakker skrukken oven i hoved (Det er vist én høne der er slem!!) /d
Vi har 2 ekstra rum i hønsehuset til specielle tilfælde....lige nu går 2 6 uger gamle kyllinger i det ene, og 21 3 uger gamle kyllinger i det andet. /o
Jeg har prøvet at sætte skrukken ind i det aflukke, hvor de 2 kyllinger går, men her flyver hun over væggen, der ikke er så høj og ud til de andre høns igen, hvor hun så bare lægger sig i en ny redekasse. :-\
Nu har jeg flyttet hende ind i det andet aflukke med 21 kyllinger, for der er net hele vejen op, så hun ikke kan komme ud. Kyllingerne var nysgerrige og gik til hende med det samme, men de fik et par ordentlige hak, så de skyndte ig væk igen!!
Mon det kan lade sig gøre at lade hende ligge her...hun er blevet på reden....jeg har kigget mange gange allerede. <A
Eller bør jeg lade de 2 store kyllinger komme ud til de andre høns og lukke de små kyllinger derind
eller en 3. mulighed, at sætte de små og store kyllinger sammen???
har I nogle gode råd???? ???
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Mon det går??
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2010, 11:56 »
Jeg ville helt klart lukke de to store kyllinger ind til de resterende høns og så gøre så skrukken kan være helt alene med sine æg  ;D
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2010, 12:09 »
Jeg er helt enig med Randi.
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2010, 12:16 »
Jeg ville lukke kyllingerne sammen og skåne dem for de voksne lidt endnu. Derved får du så vidt jeg forstår et rum til skrukke mor.
Så længe at det er de små kyllinger der er flest af og de 2 store ikke er ældre.
Jeg er helt sikker på at de voksne vil kanøfle de to på 6 uger
« Senest Redigeret: 25 Maj , 2010, 12:18 Fra Lene, Rungsted »

Offline vini

• Bruger
  • hønsefødder gulerødder...
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2010, 12:17 »
Ej, hvor hæsligt. Tænk at de er så "onde" ved hinanden. Syntes det med at lukke de 2 store kyllinger ind til de andre høns lyder fornuftigt.
0,4 hvid wyandot og 0,1 blandings kochin, 1,0 gammel kat, 1,1 børn og 1,0 handymand