Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hård hud???  (Læst 3031 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Hård hud???
« Dato: 23 Maj , 2010, 22:31 »
Jeg opdagede i dag at min ene silke havde noget underligt hvid/gult skorpe lignende noget i nakken og lidt ned af halsen ??? det sidder helt nede på huden.
Det ligner lidt det samme som kalkbensmider laver...

Nogen der ved hvad det er? og hvad man gør ved det?
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Lyysa

• Passiv bruger
Sv: Hård hud???
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2010, 12:05 »
Hej Bullstar

Uden at have set det, lyder det som skurv, og kommer ved angreb af de samme mider som giver kalkben.  /d Der er noget om det i artiklen om kalkben så vidt jeg husker.  ??? Kan behandles men der står i artikler at der behandles med rene salver, ja godmorgen mand økseskaft  :D
Men prøv at behandle deres hus imod miderne, så stopper du det da lidt i hvertfald. Pøj pøj  med det.. *k
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2010, 12:23 »
Hvis det er mider, så er NIKS det rigtige, Det købes på apoteket, i håndkøb, enten som champo eller som salve, det er mod fnat mider, men virker fint på kalkmider.....
Det er klart at omgivelserne bør behandles, ellers er du lige vidt om et stykke tid, og det smitter.
Du kan vaske pinde med brun sæbe og en hård børste, eller kalke hele dit hønsehus indvendigt, det hjælper meget på utøj, så slipper du også for fluer og andet kryb.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2010, 15:42 »
Tak for svar :D
Kan man ikke få noget på spray da det nok er noget besværligt at komme til med salve helt ned ved huden?
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2010, 15:53 »
Du kan købe shampo og vaske hende hver uge i en måned,  ;D
Du skal gnubbe hende der hvor du kan se det er, og sørge for godt med skyle vand, hun kan tørre pakket ind i et håndklæde, og så i en papkasse et lunt sted til dagen efter.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

frida

• Gæst
« Svar #5 Dato: 24 Maj , 2010, 22:48 »
Jeg er ved at behandle mine høns mod kalkbensmider. Jeg bruger NIX-creme 5%. Jeg har valgt at fortynde det i vand, og så spraye det på benene og op til "skørterne". Jeg har behandlet i 5 dage nu, og det virker /o Håber du kan bruge idéen. Det er nemt!