Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mopset hønemor  (Læst 1717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
Mopset hønemor
« Dato: 22 Maj , 2010, 23:17 »
Et hold daggamle kyllinger og en skruk med instinkterne i behold ;D

http://www.signalhorn.dk/kyllinger220510.flv

Ca. 45 sek. inde i videoen bliver kameraet angrebet! Desværre kom jeg, i forsøget på at redde kameraet, til at trykke på pause, så resten af "slåskampen" er ikke med...
Johan Gadegaard

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mopset hønemor
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2010, 07:44 »
Skøn film, den har det hele, også lige en lille kyllinger, der sidder og "stener" i en hurtig power-nap. Jeg elsker simpelthen at sidde og kikke på kyllinger med en skruk.
Mine skrukker har også alle instinkterne i behold, undtagen et: de ved at både de og jeg vil kyllingernes bedste, så jeg kan godt få lov til at samle kyllingerne op osv.
Jeg har også fundet ud af at kyllingerne er racister, for der er en enkelt guldhalset wyandot i de to yngste kuld, og når marankyllingerne fra det ældste kuld kommer i nærheden af den, hopper de simpelthen op på ryggen af den og hakker den i hovedet  <B - rigtig bølleadfærd. Meeeen, så kommer skrukkeinstinkterne frem både i skrukken (og i mig), og uvæsnet bliver stoppet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2010, 11:55 »
Ja, jeg bliver heller aldrig træt af at se på skruk og kyllinger! Jeg var tilmed så heldig at have fri, da kyllingerne kæmpede sig ud af æggene. Det har jeg misset de andre gange. Skrukken lå hele tiden og "snakkede" med kyllingerne, og hver gang der skete noget under hende (gætter jeg på) løftede hun bagkroppen. Det stod på, fra jeg kom hjem midt på eftermiddagen, til det blev mørkt. Og næste morgen havde de forladt reden.

Jeg kommer nok ikke frem til en overenskomst, som du har med din skruk. Men i dag har vi forhandlet lidt, og det ser ud til at være i orden at komme tæt på, sålænge det kan spises... ;)
Johan Gadegaard

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2010, 12:13 »
Kan ikke se filmen  <+

Heller ingen af mine skrukker angriber mig.. Selvfølgelig er de ikke glade for jeg tager dem op, i hvertfald ikke den yngste skruk. Men hun har heller ikke helt vænnet sig til, jeg blot vil dem det bedste.  :)

Det skal nok komme med hende også.

Og ingen af mine kyllinger er altså racister  ;D Det jeg syntes er lidt "skægt". Er at Mutter skruk passer gerne dem alle. Men den anden skruk, tager sig kun af sine 5.. Dog render der kun 2 bestemte efter hende hele tiden.. De andre kan godt søge hen til  Mutter skruk.

Men det er altså simpelthen livet, bare at sidde og nyde synet af de 2 og 10 kyllinger der piler rundt, for at lære livet at kende  <O Regnorme er godt

*p
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2010, 14:55 »
Kan ikke se filmen  <+

Hmm...når jeg selv tester, åbner den i Adobe Media Player uden problemer. Nero afspiller den også. Det er en flash-video, som jeg har uploadet direkte fra videoredigeringsprogrammet. Og jeg må medgive, det er ikke så elegant, at man skal hente filen, før den afspilles. Jeg ser lige, om jeg kan finde en mere elegant løsning...
Johan Gadegaard

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #5 Dato: 23 Maj , 2010, 16:47 »
Johan Gadegaard

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #6 Dato: 23 Maj , 2010, 17:02 »
den vil ikke afspilles i windows media player, fordi det er en fvl-fil? .

Og mange tak  ;D
0,1 puttemor i minderne.
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 23 Maj , 2010, 17:58 »
Jaaaa, jeg kan se den nu. Sej høne /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 23 Maj , 2010, 19:55 »
Pernelle, det er også kun kyllingerne fra det rene maran-kuld, der er racister, kyllingerne fra de to andre kuld, hvor der der guldhalsede kyllinger, er det ikke  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #9 Dato: 24 Maj , 2010, 08:38 »
Marianne. Det er nok de franske aner der gør det  ;D
0,1 puttemor i minderne.
1,1 huskatte

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #10 Dato: 24 Maj , 2010, 22:17 »
øv, jeg kan ikke se den.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk