Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår er kyllingerne store nok til at komme på græs?  (Læst 4979 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kim96v4

• Passiv bruger
....vi har jo en forholdsvis stor løbegård i haven med to meter højt hegn omkring + at kyllingerne kan gå ind i deres hus om natten. Men hvornår kan de undvære deres varmelampe? Jeg har omkring 50 små kyllinger, som glæder sig til at komme ud og grave i jorden :0)

Maria

Offline kim96v4

• Passiv bruger
Sv: Hvornår er kyllingerne store nok til at komme på græs?
« Svar #1 Dato: 22 Maj , 2010, 12:39 »
Nå, men fik jo ikke lige noget svar, så googlet det og fandt frem til at det afhænger af om kyllingerne har fået udskiftet alt deres dun til fjerdragt - dette sker typisk mellem 5-8 ugers alderen. Så jeg tror sørme der er nogle kyllinger, som kan komme på græs i dag.... hvilket specielt jeg glæder mig til, da de små dyr er ved at æde mig ud af huset, hi hi ;0)

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #2 Dato: 22 Maj , 2010, 12:45 »
Hej har først set denne tråd nu.
Mine kyllinger kommer normalt set ud når de er 3 uger. Har så en varmelampe, der hænger inde i deres hus. De kan altid gå derind og værme sig.
Jeg har lampen tændt, indtil de er 7 uger gamle. Normalt set plejer de og sove på pind, når de er 5-6 uger.

Jeg har Australorps, Maran, Dorking og en dejlig samling blandinger.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2010, 12:52 »
Med skruk er de nok allerede ude efter en 4-dage til en uge.. Det var bare et spørgsmål om, hvornår de kunne hoppe op til hullet.  ;D
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2010, 14:05 »
Mine 3 ugers kyller(i mandags) har været på græs siden tirsdag. Første dag var hård for dem men nu elsker de det. De kommer ind under varmelampen om natten men nogen er holdt op med at bruge den og sover ovenpå den. Det er araucana
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 22 Maj , 2010, 14:44 »
De kyllinger jeg har på 1, 2 og 3 uger er alle ude hele dagen og har været det stort set fra første dag, MEN de går jo med en skruk. De to ældste hold ser ikke ud til at have brug for at sidde under skrukken i løbet af dagen, men det yngste hold snupper stadig en lur under mor et par gange om dagen. Så mit bud er, at med det fine vejr kan de sagtens være ude fra 3 ugers alderen, måske endda lidt før. Du skal selvfølgelig holde godt øje med dem.
I går aftes forsøgte Sofia, som har de ældste at få dem til at flyve op på pind til natten, men der var for højt, så jeg har lige konstrueret en mellemlanding til dem. Jeg kunne se, at hun syntes det var noget varmt at sidde med alle 14 i redekassen, så jeg forventer, at de sover på pind i aften.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #6 Dato: 22 Maj , 2010, 15:09 »
Mine kommer ud fra 2-3-ugers alder. De har en varmelampe i huset, som de kan gå ind under.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #7 Dato: 22 Maj , 2010, 17:10 »
Mine kyllinger kom ud i dag, og der er klækket onsdag/torsdag.
Så en 2-3 dage, når de har skrukmor på.
Når jeg har kyllinger fra maskinen kommer de normalt ud omkring 3 ugers alderen, når det er her hvor der er varme udenfor.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.