Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma hygge aften  (Læst 1425 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Brahma hygge aften
« Dato: 21 Maj , 2010, 23:14 »
Ja så har jeg haft besøg af Jesper og Rikke (Hr. og Fru. Rasmussen) rigtigt hyggeligt, det er altid dejligt at snakke høns, og vi var jo rundt og se lidt på mine Brahmaer og et par gode ideer og råd kom der jo også, det er altid rart at få lidt mere viden, mange ting blev vendt og drejet incl. mine høns, dejligt med en "ekspert" på besøg og så havde Jesper og Rikke lige lidt æg med til rugemaskinen 197 ja ja det er skam rigtigt nu ligger der 197 æg og varmer sig i min rugemaskine foruden dem som ligger der i forvejen, så mon ikke der kommer nogle Brahmaer snart. Godt jeg har lært Jesper og Rikke at kende for uden dem havde jeg aldrig prøvet at få fyldt bakkerne i rugemaskinen :D Hvad det er af farver må Jesper hellere selv gøre rede for men mener der var en masse agerhønefarvet.

Dejlig Dejlig hønse aften
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Sv: Brahma hygge aften
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2010, 23:23 »
Hold da op...197 æg, det skal nok give afkast  /o

Dejligt er det jo at mødes med andre om fælles interesser.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2010, 23:26 »
Nå da da så har du fået brygget noget kaffe og drømmer om fjer i nat,,,, bare du ikke får mareridt af alle de æg du har fået ansvaret for   <:  
Hvor mange høns har man hvis man skal levere 197 æg der ikke er over 10 dage gamle,,,,,,,,,?
Det bliver først rigtig  interessant hvis der klækker næsten 200 kyllinger, for det kræver trods alt lidt plads under varmelampen...,men spændende er det.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2010, 00:10 »
jo Ina der blev skam drukket kaffe  *f  og tænkt hvis 50% af æggene klækker phu ha jeg får helt sved på panden sikken en pippen <L
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 Maj , 2010, 01:07 »
Hold da op en masse pippen. Held og lykke med dem. <L

En god ven af mig havde alletiders kyllinge-vuggestue. Det var en gammeldags dobbeltseng med fast bund og høje træudskårne sider og halm i bunden. :)
Jeg kan huske, at vi som børn kunne sidde der med kyllingerne.

Så  det er bare ud af dobbeltsengen og op med en varmelampe. Så skal de nok være der. *g
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 22 Maj , 2010, 07:05 »
Hvor mange høns har man hvis man skal levere 197 æg der ikke er over 10 dage gamle,,,,,,,,,?
Det bliver først rigtig  interessant hvis der klækker næsten 200 kyllinger, for det kræver trods alt lidt plads under varmelampen...,men spændende er det.
Ja, det giver stof til eftertanke!
Det må have været en skøn aften, sådan at få sine høns gået efter af en, der ved, hvordan de skal se ud :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 22 Maj , 2010, 07:49 »
Hvad det er af farver må Jesper hellere selv gøre rede for men mener der var en masse agerhønefarvet.

Dejlig Dejlig hønse aften

Ja dem er han jo også selv helt vild med  *f
Lyder som en dejlig aften... den gad jeg godt have deltaget i :) Hvorfor bor alle I skønne brahmafolk da også så langt væk.
Jeg glæder mig også til om 14 dage for at se hvad der kommer ud af min bakke med blandede bolcher fra Jesper og Rikke... har dog "kun" 10 stk og det er så rigeligt ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 Maj , 2010, 16:48 »
Det var en skøn og som altid hyggelig aften  /o Vi fik gennem gået Elises voksende Brahma bestand,og det blev til en del gensyn  :) Elises sølv-sort båndet hane fik et gennemsyn og ja fik plukket nogle halefjer på ham  :) Dejlig hane med god størelse og en god tegning på brystet+en god kam  /o

De 197 æg er en form for æhh gave fra en god ven i nord jylland.Jeg har længe spurgt om en af hans bedste haner som skulle bruges til de guld-blå båndet.Han ved godt jeg ikke er vild med denne farve,og har i en del år forsøgt at få mig til at avle med den smukkeste farve i verden(hans ord ikke mine  ;D ) Så da jeg spurgte om en hane,så han en mulighed for at få mig over på farven og sendte mig 200 æg fra hans bedste stammer  :) Så mon ikke jeg/vi kan finde 2,6  der kan bruges  ;D Hvad der kom endnu mere bag på mig var at han også sendte mig nogle æg fra hans dværg brahma  :o

Vi fik også lyst lidt æg med et godt resultat  /o imorgen bliver vores egen maskine fyldt en sidste gang.Denne gang vil der være en del hvid-sort columbia+BSO med  /o

mvh Jesper

P.S min kære ven har ca.7-8 stammer ALLE guld-sort båndet  :)  
« Senest Redigeret: 22 Maj , 2010, 17:20 Fra Rasmussen »
mvh Jesper