Hejsa alle i hønsemennesker

Nu har jeg kigget med fra sidelinien i nogle dage, men må konstatere at uanset hvor meget jeg læser mig igennem, så har jeg altså et par spørgsmål alligevel.Haber i kan hjælpe lidt.
Vi har netop fået 4 hybrider (tror jeg??) røde amerikanere, hjem i forgårs. Det er første hønsehold, så er lidt usikker på det hele..
Foder: er det bedst at have æglægningsfoder ad libitum i automat og suplere med korn, skaller, grønt og rester, eller skal de KUN have æglægningsfodret (det er da kedeligt!) forhandleren siger jo der er det hele i.
En af hønerne er MEGET fremme i skoen allerede. spiser af hånden osv, men hun hakker i sko, bukser og
især efter fingre eller andet bart hud. har lidt svært ved at regne ud hvorfor hun gør det?? hun kommer løbende ligeså snart man tænker på at gå ind i hønsegården.. er hun sur eller bare nysgerrig??
Jeg har fået lyst til også at have et par racehøns og har plads til en 3-4 stykker mere. Kan de bare sættes sammen med dem jeg allerede har? kan man godt blande racer sammen i samme hus/gård?
Mvh Pernille