Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ingen æg, hjælp  (Læst 1934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karma

• Passiv bruger
Ingen æg, hjælp
« Dato: 20 Maj , 2010, 19:00 »
Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på hvornår jeg mon kan regne med at få æg igen .
 For 4 uger siden fik to af mine høner 5 kyllinger hver, den 3 orphington høne glemte med det samme alt om at lægge æg og tar sig af de små sammen med de andre to orpingtoner. Min fjerde høne ligger skruk, så jeg får ingen æg for tiden. Så spørgsmålet er hvornår begynder hønerne at lægge æg igen, efter de har haft kyllinger ?
Jeg kan jo selvfølgelig godt undvære mine æg, for en tid, med de skønne kyllinger der kommer mig i møde hver dag  ;D

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ingen æg, hjælp
« Svar #1 Dato: 20 Maj , 2010, 19:23 »
du skal ikke vente at få æg før hønen er ved at være færdig med sine kyllinger, og det er ret individuelt, men du vil pludselig opdage at hun går ind og lægger æg, og igen passer kyllinger, kort derefter lader hun kyllinger være kyllinger og passer igen sin gerning som æglæggende høne, men det kan vare meget længe hvis hun syntes det er hyggeligt at passe dem.
Jeg kunne da også tænke mig at de er flere om det og hænger lidt længere ved for ikke at lade de andre overtage, men det har jeg ikke belæg for.
Jeg har haft en høne der var træt af sine kyllinger efter 14 dage, og høner der har gået med deres børn hele sommeren, og jeg vil tro det mest almindelige er et sted midt i mellem.  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2010, 22:09 »
Hos mig sker det typisk efter omkring 6 uger. Men det kan selvfølgelig variere!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 20 Maj , 2010, 22:13 »
Nogenlunde det samme hos mig, mellem 5 og 6 uger efter at æggene er klækket.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline karma

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Maj , 2010, 08:31 »
Tak for svarene, ja så må jeg jo bare ha lidt tålmodighed endnu :D