Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk med diarré  (Læst 3541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Skruk med diarré
« Dato: 17 Maj , 2010, 21:46 »
Min skruk har diarré :( Hun startede ellers sit rugeprojekt med helt fin mave, men nu er det langt fra en fast knold hun fyrer af...
Er det bare den sædvanlige omgang A38 med havregryn og kartoffelmel eller er der andre tricks når det er en skruk (det er jo ikke fordi hun æder os ud af huset, så det har måske lidt lange udsigter med virkningen)?
Jeg har ikke set om hun har svinet æggene, for hun letter sig ikke når vi er i nærheden. Men hvis hun har er der vel ikke så meget at gøre ved det eller hvad???
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Skruk med diarré
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2010, 06:13 »
Jeg ville lige løfte hende af æggene og tjekke reden, måske skal redematerialet også skiftes?
Ellers ville jeg fodre, som du foreslår, mine skrukker plejer gerne at ville have lidt hønseguf, når de bliver håndfodret på sengekanten.
Hvor lang tid har hun tilbage af rugetiden? Du skal nok holde godt øje med, at hun ikke bliver dehydreret.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 Maj , 2010, 09:08 »
Hun har stadig 15 dage tilbage :(
Jeg har givet hende hønseguf 2 gange dagligt de sidste to dage og det spiser hun! Så der er håb for diarréen, men dehydreringen er selvfølgelig straks værre... Hun får frisk vand hver morgen, men hun går af reden i løbet af dagen, når vi er på arbejde, så jeg aner jo ikke om hun drikker.
Nå, jeg må  *k og tjekke redematerialet idag.
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline gitteholk

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2010, 10:05 »
Mon ikke at en høne nok skal gå af og drikke hvis hun er tørstig. Det er godt nok ikke noget jeg har noget dokumenteret viden omkring.... bare en skud fra hoften ;)
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 18 Maj , 2010, 14:26 »
Altså min silke som ligger på æg har også tynd mave. Jeg mener ikke at det er unormalt. Hønsene har jo en smule temp. forhøjelse når de ligger skruk.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 18 Maj , 2010, 14:35 »
Se det er jo spændende, hvis det slet ikke er unormalt :o
Er der andre, der har lignende erfaringer...
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline Willy Littau

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 Maj , 2010, 14:36 »
Prøv at fodre med hele majs - det skulle hjælpe på maven.
Skrukhøns skal have mulighed for foder og vand - men de sørger selv for at gå af og spise.
Skulle en høne blive liggende uden at gå af - så må man tage den af en gang i døgnet og lade hende spise og drikke.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 18 Maj , 2010, 21:32 »
Hun gider ikke at spise majs. Og jo jo, hun er en orp. men man kan vel blive lidt hormonella af alt det rugeri ;D Her tror man, man gør det så godt og serverer livretten... Næ, man skal ikke tro man er noget, sagde damen ::)

Hvor er sådan nogle skrukker altså bare sjove! Hun puuuuster sig op når jeg kigger til æggene, men hun hakker ikke. I dag angreb hun hunden som absolut ikke gjorde andet end at stå HELT stille. Men nuvel 10 meter kan vel også være tæt på selvom man bare er en lille høne med moderfølelser :o <:

Hun spiser alt det hønseguf jeg serverer, maven er allerede ved at blive bedre, så jeg tror ikke der er grund til bekymring!
Imorgen skal der lyses... /o
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk