Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ova rugemaskine til 3 æg  (Læst 8768 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline buggymann

• Passiv bruger
ova rugemaskine til 3 æg
« Dato: 15 Maj , 2010, 15:51 »
hejsa har en lille ide om jeg ville andskaffe mig en mini ruge maskine til kun 3 æg da jeg har haft uheld med udrugning af høns så ville høre om der er nogen der kender lidt til enden den ova eller andre gode små ruge maskiner for skal ikke ha ruget 100 ud kun nogen få for at at ku glæde mine skruge høns nu de ikke selv kan få det gjort ordenlig! håber i kan hjælpe. (skal helst være fra dk)

ova link
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1328

Offline Mikkel d

• Bruger
Sv: ova rugemaskine til 3 æg
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2010, 16:38 »
hejsa

vis jeg var dig ville jeg hellere købe en der kan være lidt flere æg i
for det er jo ikke sikkert at der er noget i alle æggene så kan du ende med en eller slet ingen kyllinger
så vis jeg var dig ville jeg købe sådan en her

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1148

hilsen Mikkel
Med venlig hilsen Mikkel d

2.5. moskusænder
4.6. dværghøns (race ??? )
0.1 Dværg kochin
1.1 perlehøns
1.1.1 dværgpapegøjer
0.1 sangparakiter
4.2 undulater
1.0 kliner münsterlander
1.0 blandings labrador
1.0 kat
1.1 kinesiske blå dværg vagtler
1.2 får

Offline buggymann

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2010, 16:56 »
oki jah jeg har faktis haft kikket lidt på den som du hade sent et link af men efter hva jeg fandt ud af var der ingen fugtigheds måler i eller grade måler i den, skal også sige det er min første maskine jeg skal til at ha mig, så ville gerne starte så enkelt ud så muligt.

Offline Mikkel d

• Bruger
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2010, 17:01 »
hej
det kan godt være at du syntes det lyder svært men det er det ikke. Jeg har sel sådan en maskine som jeg viste det er også min første. der fulgte en lille fugtigheds måler med min men den blev også købt i HN men det skulle være den samme maskine.

jeg tro at du bliver ked af at have købe en til 3 æg i længden.

hilsen Mikkel

2.5. moskusænder
0.1 Dværg kochin
1.1 perlehøns
1.1.1 dværgpapegøjer
0.1 sangparakiter
4.2 undulater
1.0 kliner münsterlander
1.0 blandings labrador
1.0 kat
1.2 får

Offline buggymann

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2010, 17:06 »
oki jah jeg har godt set den i hn. oki er den ikke svær at juster fugtighed og tempertur i når det er manuelt? jah jeg har faktis og så selv være i tvivl om hvor glaf jeg ville blive for den men kan også godt se du har ret i den ville blive for lille og sjangserne for der kommer noget godt ud af det er meget lille, :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 15 Maj , 2010, 17:10 »
Jeg synes den til tre æg er ALT for dyr i forhold til de andre, og som nogen skriver, kan du risikere at et eller flere æg ikke giver kylling og så er det tre ugers spildt rugning. Hvis du ruger flere æg, er der større sandsynlighed for at få kyllinger.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline buggymann

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Maj , 2010, 17:17 »
hej Marianne
jah det ku jeg forstå på mikkel, og den tanke hade jeg slet ikke tænkt, for viste ikke så meget om det har læst en del om udrugning og maskiner men sys ikke jeg ku finde ud af hva det sku være og hvor godt det er, og hvor meget der endlig er i det. for mine sussex kæmper er ikke for gode til at ligge på dem til de bliver ruget ordenlig ud. og kan mærke på dem at de bliv sådan helt triste eller hvordan man nu skal sige det, og sys så det synd for dem og der for ville jeg prøve at ruge nogen kyllinger ud til dem for at de ku blive glade :D

Offline Mikkel d

• Bruger
« Svar #7 Dato: 15 Maj , 2010, 17:20 »
hej

fugtighedden er ikke svær da det kun er de 2-3 sidste dage der skal vand i og da skal man bare fylde de små bakker der er i siden
temp. er heller ikke svær den skal jo  kun indstilles 1 gang :)

hvor mange æg plejer ud at give en skruk høne ??

2.5. moskusænder
0.1 Dværg kochin
1.1 perlehøns
1.1.1 dværgpapegøjer
0.1 sangparakiter
4.2 undulater
1.0 kliner münsterlander
1.0 blandings labrador
1.0 kat
1.2 får

Offline buggymann

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 15 Maj , 2010, 17:23 »
oki så der skal ikke være vand i den fra starten af? eller hvordan skal jeg forstå det?  de sidste 3 gange har de haft 5 til 10 æg og de har også plukket sig tynd fjert på maven  under rugning og de har også ligget rent og varmt i deres rede kasser.

Offline Mikkel d

• Bruger
« Svar #9 Dato: 15 Maj , 2010, 17:28 »
hej :D

nej der skal ikke vand i fra start af kun hvis det er et meget tørt sted den står, hvis der er for meget fugt til at starte med bliver luftlommen ikke stor nok i ægget. på 18 dagen skal du bare putte vand i og så lader du være med at vende og så vender su bare til der  kommer nogle

det med antal æg lyder fint nok så kan det være de store høns er for klundede men hvad ved jeg om det jeg har jo "kun" dværghøns :D

2.5. moskusænder
0.1 Dværg kochin
1.1 perlehøns
1.1.1 dværgpapegøjer
0.1 sangparakiter
4.2 undulater
1.0 kliner münsterlander
1.0 blandings labrador
1.0 kat
1.2 får

Offline buggymann

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 Maj , 2010, 17:56 »
hehe
takker for de ord og tager dit råd til mig og andskaffer mig den du sende, jah de er lidt klundet og godt i stand ;) de lever vist for godt hehe. men 1000 og en tak :D

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #11 Dato: 15 Maj , 2010, 18:10 »
Det er spild af penge, at anskaffe en fugtighedsmåler til den lille blå.
Rug indtil 18 dagen uden vand, og tilsæt derefter vand i begge kamre, så passer det...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.