Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan jeg bygge slik?  (Læst 4867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline skarvegutt

• Passiv bruger
Kan jeg bygge slik?
« Dato: 14 Maj , 2010, 16:58 »
Hej, det er temmelig lang tid siden jeg har vært noget aktivt her nu. Men hvad mon nu, hvis jeg kan få en roost, som består af et skelet af lægter (ganske tyk) og så vil jeg dække det over med en temmelig tyk dækning, så det er vindtæt. det er noget at fokusere på nu i starten? i sidste ende vil have en masse varme genstande i huset om vinteren. Dette kan være noget får en unge på 14 år til at begynde med?

venter på et svar, som ønskest hurtigt.  ;D
*    ,,.              ,,.           pip pip
     ('v')            ('v')
   ((     ))       ((     ))
  >-"--"---------"--"----<

Offline skarvegutt

• Passiv bruger
Sv: Kan jeg bygge slik?
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2010, 19:29 »
ops, mente nok hønsehus  ::)
*    ,,.              ,,.           pip pip
     ('v')            ('v')
   ((     ))       ((     ))
  >-"--"---------"--"----<

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 14 Maj , 2010, 22:14 »
Hej, det er temmelig lang tid siden jeg har vært noget aktivt her nu. Men hvad mon nu, hvis jeg kan få en roost, som består af et skelet af lægter (ganske tyk) og så vil jeg dække det over med en temmelig tyk dækning, så det er vindtæt. det er noget at fokusere på nu i starten? i sidste ende vil have en masse varme genstande i huset om vinteren. Dette kan være noget får en unge på 14 år til at begynde med?

venter på et svar, som ønskest hurtigt.  ;D

Ja du kan sagtens bygge et lille hus af tykke lægter og bruge en vind/vandtæt- presenning(dækning), som tag og vægge. Du skal bare sørge for at lægteskellettet er stabilt og sat godt fast i grunden og også sørge for at presenningen sidder godt fast på lægterne, sæt den fast med brædder lægter eller lignende. Hvis det er det du har for at komme i gang med et lille hønsehold synes jeg det er helt fint og hønsene skal nok for det godt.

Rasmus

Offline viktor

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2010, 08:55 »
Jeg ville nok bruge plader i stedet for pressening...
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Caja

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2010, 10:56 »
Jeg syntes nu nok det er bedst at bruge træplader i stedet for en presenning.
Du kan jo eventuelt købe et brugt legehus et sted hvis det er det med at bygge hønsehuset der er et problem  ;)

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #5 Dato: 15 Maj , 2010, 12:07 »
Ellers kan du her på forum under filer, finde opskriften på et skrukke hus bygget af paller.
God fornøjelse og dejligt at høre om en opfindsom og fortagsom gut.
 /o

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Maj , 2010, 17:14 »
jeg er enig i at der er mange ting der er bedre end at bruge presenning som klimaskærm(og der findes selvfølgelig mange former for presenning, fra engangsmodellerne til en 20' og dem der koster flere tusinde, (de billige skal du holde dig fra)) , men jeg synes også at man skal støtte en ung gut i at komme igang med hønsehold hvis han brænder for det, og jeg tvivler ikke på at et hønsehus lavet med tung gummipresenning kan være mindst ligeså godt som et gammelt utæt legehus.

Rasmus