Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et råd om race...  (Læst 2419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alfa

• Passiv bruger
Et råd om race...
« Dato: 11 Maj , 2010, 22:14 »
Hej jeg er jo ret glad for mine dværgkochin og silker MEN MEN med 4 ud af fem høner der ligger skruk - er det ikke mange æg jeg får  >:(
Jeg har siddet og læst lidt på forskellige racer - for bare en enkelt høne der tænker lidt mere på æg end at ruge - ku' da være meget rar at have.

Jeg søger en race der er god æglægger og ikke så vild med at skrukke - findes sådan en mon???

Det skal være en dværgrace - der passer i min lille flok  :D
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Micher

• Bruger
Sv: Et råd om race...
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2010, 22:20 »
Hvad med New Hampshire?? e lægger fint med æg hver dag. og har ikke en gang gjort tegn til at skrukke..
Mvh

Michael

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2010, 22:28 »
Dværgwelsumere tænker vist også kun på æglægning, så vidt jeg ved  :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 Maj , 2010, 22:39 »
...tusind tak - mine høns går jo og hygger sig i haven så de må heller ikke være "flyvske". Jeg læser lige lidt på de to, tak  /o
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

thorleif

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11 Maj , 2010, 23:04 »
Hej, haver du vurderet Croad Langshan eller Langshan (dvaerge). De findes baade i hvide og i sorte, og hoenerne bliver de soedeste kaeledyr. Hanerne er en smule mere recerverede, men veldig soede de ogsaa. Hvis du vaelger en slik race, goer du samtidig racen en STOR tjeneste, da de er meget sjeldne, i Danmark skal det vistnok kun vaere en haandfuld opdraetere. Det er de smaa "bag-gaards-opdraetere" som kan redde disse racer. De legger et rimelig antal aeg, en af mine stammer legger 150-170 aeg i aaret, rimelig store. Selv saa bor jeg i Storbritanien for tiden, saa du kan nok ikke ha nogen af mine, men jeg kan love deg: Hvis du begynder med disse, vil du ALDRIG bytte. De fortsaeter at legge aeg til de er 6-7-8 aar, og de lever veldig ofte til de er 10! Kom igen, check dette forum og skaf dig nogen!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 12 Maj , 2010, 07:22 »
Min lillesøster har dværg langshan, bare en enkelt høns, og ingen hane, men jeg kan bekræfte, at det er en rigtig dejlig lille høne.
Hun har fået den fra en opdrætter nær Sønderborg, så hun kan sikkert hjælpe med et telefonnummer, hvis det er dem du bestemmer dig for.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk