John, hvis du vil have, hun skal ruge flere æg ud, må du først lade hende få de æg, der skal ruges, når du har dem alle. Hvis de lægges under over flere dage, vil de klækkes over flere dage, og det vil betyde, at skrukken vil forlade de sidste æg, ca. et par dage efter de første er klækket.
Du kan lade hende ligge på de to hun har, og lige mærke dem med en blyant, og når du så har dine rugeæg, kan du skifte dem ud.
Der er mange meninger om at lade skrukken ruge i hønsehuset. Jeg har gjort det flere gange, og det er altid gået godt. Jeg har hver dag tjekket, om der var kommet nye æg i reden, og dem har jeg så taget. Rugeæggene har jeg givet en blyantstreg "rundt om ækvator". Stregen skal nok friskes op undervejs, for den bliver slidt af. Du skal bruge blyant, for andre streger kan (måske) trænge gennem skallen.
Hvis man har flere redekasser, kan man dog risikere, at skrukken kommer til at lægge sig i en af de andre redekasser, hvis der ligger et par æg, endda selvom hun har en rede med 8-10 æg. På nogen områder er de ikke lige så kvikke.
Held og lykke og spørg endelig, hvis du har brug for flere input.