Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Pufffffff................  (Læst 1942 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Pufffffff................
« Dato: 08 Maj , 2010, 17:39 »
.... Siger det når en bil med mindst 80 km/t rammer 2 af mine hvide dueunger der står på vejen, og ikke når at lette.

Jeg stod og talte i telefon og nød synet af duerne, som sammen med de voksne duer tullede rundt i forhaven, på marken overfor og også lidt ude på vejen.

Normalt når de at lette når der kommer en bil - og normalt sagtner bilerne farten lidt, når de ser de hvide duer, som tit slår sig ned på vejen. Oversigtsforholdene er fine, og ham her bilisten har har ikke kunnet undgå at se dem. Hvilke mennesker gør sådan noget?

Jeg samlede dem op i 4 dele, der var spredt over 25 meter.  :'(
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Pufffffff................
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2010, 17:49 »
Det er desværre det der kan ske når dyr vover sig ud på vejen  :-\
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2010, 17:50 »
Ja, og de skal da også flyve frit, mine duer. Men man bliver lidt ærgerlig alligevel, og undrer sig over visse mennesker...
Mvh Marianne

GKV

• Gæst
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2010, 18:36 »
Selvom man er forberedt lidt på at det kan ske er det trist, og der er jo stor forskel på folk.

Sidste år måtte jeg trøste en dybt ulykkelig kvinde der havde kørt en af mine høns over. Hun var så rystet, undskyldte og undskyldte, at jeg følte mig helt flov over at hønen havde formastet sig over på den anden side og i sidste øjeblik absolut skulle hjem, der kom en bil.

Så selvom jeg var ked af at miste den dejlige høne (Kajs søster) havde jeg altså mere ondt af kvinden. Sådan er der så meget.

VH Gunni.

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2010, 18:37 »
føler med dig... :o
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2010, 18:38 »
Puha det var en grim oplevelse!
Standsede han i det mindste op, for at tjekke at duerne var helt døde?
Var det nogle af dine smukke prinsesseduer? De var bare helt eventyrligt smukke.

*t
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2010, 18:40 Fra Signe26 »
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #6 Dato: 08 Maj , 2010, 19:45 »
Hvor sørgeligt :( Det er bare så trist, når man mister sine dyr på sådan en meningsløs måde :(

Min søster fandt sin dejlige kat kørt ned for et par uger siden...og hun bar den grædende hjem :( Den havde 4 killinger på kun 2 uger liggende derhjemme... :'(

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 08 Maj , 2010, 20:40 »
Marianne altså også *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 08 Maj , 2010, 21:07 »
Øv da også. Stort trøstekram
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 08 Maj , 2010, 21:38 »
Det er forfærdeligt når man tænker over hvor mange dyr, der bliver kørt over på de danske veje. Jeg mener også bestemt, at en del af tilfældende kunne undgås hvis bilisterne ikke har så helv..travlt..
Marianne ,, jeg fik pludselig et grimt billede i mit hovede..nogle unge menneske der ku gasse hinanden op for at forsøge at ramme dine smukke duer, med så høj fart som muligt..forbandet svineri, hvis det er tilfældet..
Ellers er det mindste vel at stoppe op og se lidt efter de dyr man evt. har slået ihjel.. :-[

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 08 Maj , 2010, 21:44 »
Puha det var en grim oplevelse!
Standsede han i det mindste op, for at tjekke at duerne var helt døde?
Var det nogle af dine smukke prinsesseduer? De var bare helt eventyrligt smukke.

*t

Næ, han stoppede ikke. Men der var vist heller ingen tvivl om at de var døde med den sky af fjer der rejste sig. Og ja, det var nogle af 'prinsesseduerne' - ungerne, som kom på vingerne første gang for omkring 3 uger siden, så de er jo ikke helt fuldbefarne endnu. Øv.
Og ja, jeg kender jo risikoen. Men alligevel ...

Vores vej er en mindre, lokal vej, så de fleste af dem der kører her, bor i nærheden. Og vores hus ligger helt for sig selv, derfor kunne han ikke være i tvivl om at duerne hørte til her. Fnys.
Mvh Marianne

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 08 Maj , 2010, 21:57 »
Det er ærgeligt for dig, og der er ingen dyr der er sikre på nogen vej, der kan altid komme nogen på det forkerte tidspunkt, ligegyldigt hvor mange forholdsregler man tager.

Hvis de skal være i sikkerhed, så må de ind i voilere eller ind i fodenden....og så forsvinder glæden ved at se dem leve frit....surt
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 08 Maj , 2010, 21:59 »
Det mindste man kan gøre er at stoppe op!!!! Om det så er en lille mus eller en elg, man kører ind i. Det er noget svineri ikke at gøre det. og ulovligt!
Jeg havde en virkelig grim oplevelse for ca 4 år siden. Det var en sommeraften og mine vinduer stod åbne. Ude på vejen kan jeg høre en rigtig "bølle-bil" komme kørende, og pludselig lyder der et ordenligt bump, men bilen kører videre uden at stoppe, så jeg tænker ikke nærmere over det. Min mor finder, dagen efter, min store dejlige grå  hankat dræbt. De standsede ikke engang!!!! Og de må ha opdaget med det store bump, det gav. :'( :'( :'( :'(
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 08 Maj , 2010, 22:09 »
Ja, jeg har da selv stoppet, hvis jeg har ramt noget - en solsort, en fasan... har også drejet halsen om på en fasan, der ikke var død. De har det jo med at komme spænende ud på vejen, så man ikke kan nå at stoppe.
Mvh Marianne

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #14 Dato: 09 Maj , 2010, 00:39 »
Ja, jeg har da selv stoppet, hvis jeg har ramt noget - en solsort, en fasan... har også drejet halsen om på en fasan, der ikke var død. De har det jo med at komme spænende ud på vejen, så man ikke kan nå at stoppe.

Jeg stod også en gang ude på en vej og drejede halsen om på en fasan som en modkørende havde kørt over og var kørt fra imens at den lå og baskede fortvivlet.
Da jeg så kommer tilbage til bilen hvor mine børn sidder og venter siger min yngste på dengang 8 år til mig. Du er ihvertfald ingen "fisselette mor" !! *f
Et par uger forinden havde jeg fyldt ham med fordomme om fruentimmer der er angst for at få ridser i neglelakken og griset pelsen ! *e *e

Øv Marianne , Det gør mig ondt med dine duer. *t <F *l