Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus...  (Læst 1643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Diana

• Passiv bruger
Hønsehus...
« Dato: 08 Maj , 2010, 15:13 »
<P SÅ... nu blev det nye hønsehus endelig færdig, hvilket er meget heldigt når vi skal hente vores nye dværg silkehøns imorgen til middag  ;D har en forestilling om at der skal gå 1,4 dværgsilkehøns deri og så 0,2-3 stykker stor høns (som er god æglægger, ved ikke lige endnu hvad race det er...(nogen forslag)) hvad syntes i ellers om det ??? <C
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2010, 15:14 Fra Diana »
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Diana

• Passiv bruger
Sv: Hønsehus...
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2010, 15:14 »
et billede mere

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2010, 15:22 »
Det ser godt ud  /o måske de der sussex, dem synes jeg der bliver anbefalet ret meget til æg herinde ?

Jeg har selv en houdaner, som ligger stort set et æg hver dag  :)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Susanne

• Gæst
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2010, 15:29 »
Flot flot hønseanlæg!  :D Der ligger da nogen timers arbejde bagud  /o

Jeg har brune italienere - de lægger rigtig godt med æg også! Og så er de flotte, men måske lidt flyvske!

Jeg tror, at australorps også er helt i top, hvad æggeantal angår, og så er de måske lidt mere rolige og omgængelige (jeg har ikke selv haft dem, men de bliver tit nævnt)

Held og lykke med jeres hønseri  :D

frida

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2010, 15:36 »
Tillykke med det fine hønsehus. Jeg synes det ser gennemtænkt og rævesikkert ud. Kan godt lide at selve huset er over jorden, og at man kan komme til redekasserne udefra, (det formoder jeg er dem der sidder udenpå huset). Tror I godt kan begynde på et anlæg mere ;D (det griber om sig med høns) /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2010, 16:31 »
Tillykke med dit nye hus, det ser rigtig fint ud  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #6 Dato: 08 Maj , 2010, 17:19 »
Hej Diana

Tillykke med dit nye hønehus.....  /o

Hvor skal du hente silkehøns? ::)

Som æggende høns vil jeg anbefale Orloff... de er dejlig rolige og flinke til at ligge æg....  :o

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 08 Maj , 2010, 18:39 »
jeg skal hente høns i aars... ude ved en opdrætter ...

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #8 Dato: 08 Maj , 2010, 18:43 »
Oki...

Jeg troede du skulle hente i Asaa ved Maiken her indefra....

Men du er vist ikke den første der henter i Års....

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 08 Maj , 2010, 18:48 »
Tillykke med det fine hønsehus. Jeg synes det ser gennemtænkt og rævesikkert ud. Kan godt lide at selve huset er over jorden, og at man kan komme til redekasserne udefra, (det formoder jeg er dem der sidder udenpå huset). Tror I godt kan begynde på et anlæg mere ;D (det griber om sig med høns) /o

er igang med tegningerne allerede, det her er kun et midlertigigt et, for vi skal have renoveret vores gamle garage eller hvad man lige kan kalde det og så bliver det lavet til en del af det... problemet var bare at det er svigerfar der skal renovere den og det ville han ikke hvis hønsene gik deri og han havde først tid til at lave den på sidstningen af sommeren. derfor bestemte vi os for at lave det her så at vi kunne starte op og så er meningen at det derefter bliver lavet til en del af det nye, med tilpasning så man kan skærme af og bruge det som ``skrukhus´´, når det forhåbentligt gerne skulle blive aktuelt.

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 08 Maj , 2010, 18:50 »
Oki...
Jeg troede du skulle hente i Asaa ved Maiken her indefra....
Men du er vist ikke den første der henter i Års....

vidste ikke der var en herinde der havde nogen, har haft en finger oppe herinde, men der var ikke noget respons.

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #11 Dato: 08 Maj , 2010, 19:37 »
Hold da op, I er jo bare proffesionelle!!! :o /o Gid jeg kunne sådan noget!! :) Det er virkelig et lækkert hønsehus I har fået banket op. Hvor længe tog det?

Ja, jeg er faktisk kommet dertil i mit (hønse)liv, hvor jeg ikke synes det var så fedt at skulle undvære æg en stor del af vinteren. For det betød at jeg skulle købe æg fra høns, som jeg ikke synes lever under lige så optimale forhold som de kan hos mig -heller ikke de økologiske høns, synes jeg har et lige så dejligt liv som i min lille flok i haven :)

Derfor har jeg købt mig 4 isa brown, som lige er begyndt deres æglægning, og det er virkelig en god løsning herhjemme. For nu har jeg altid æg...både om vinteren og når silkerne skrukker ;) (Eller når de af mærkværdige grunde bare ikke lægger æg ::)) Derudover har jeg smdt alle mine fordomme om hybrider ud, og fundet ud af at isa brown simpelthen er en fantastisk "race", som er børnevenlig, sjov, tillidsfuld og opmærksom. Jeg vil til enhver tid anbefale at man får sig nogle høns af den race man har forelsket sig i, og så lige et par isa brown ved siden af ;)

Man skal bare sørge for at få sine racehøns først, for isa brown hønsene er ikke så venlige over for nye ;)

Held og lykke med dine nye høns! :) Jeg håber vi får billeder af dem :)

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 08 Maj , 2010, 19:59 »
skal nok ligge billeder ind imorgen!!!

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #13 Dato: 08 Maj , 2010, 20:04 »
/o -og få et par isa brown, ikk?! :D

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 09 Maj , 2010, 19:10 »
har fået mine 4 dværg silker idag, er bare så glad ...  *d <: hvor lang tid går der før de såen er faldet på plads ???

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington