Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Aggresiv hane!  (Læst 2375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna M

• Bruger
Aggresiv hane!
« Dato: 07 Maj , 2010, 23:12 »
Min store flotte dejlige australorps hane Niels er meget aggressiv overfor alle andre end mig. Den går direkte til angreb ved at hoppe op med kløerne først. Min mor og søster nægter at gå ind i hønsegården eller åbne op for dem så de kan komme ud af hønsehuset og hønsegården så de kan komme ud. Hvad skal jeg gøre for at han bliver bedre "opdraget"? Forslaget med øksen ser jeg MEGET nødigt. Og hvis dette er absolutte udvej hvordan får man så "skovlen" under en så stor hane?

Hilsen Anna

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Aggresiv hane!
« Svar #1 Dato: 07 Maj , 2010, 23:16 »
Mvh
Erik Andersen

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2010, 13:23 »
Jeg er ked af at sige det, men hvis det var hos mig så kom hovedet af ham næste dag.
Jeg ville tage ham af pinden om aftenen, sætte ham i mit lille "karantænebur" og putte ham i fryseren næste dag. Tænk ikke så meget på størrelsen - en skarp økse kan klare enhver hane i ét velplaceret hug.

Livet er for kort til aggressive haner - det skulle jo gerne være en god oplevelse at dyrke sin hobby i hønsehuset - HVER GANG man kommer der!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2010, 14:48 »
Jeg ville også helt klart 'indfange' ham når han var gået til ro og så få svinget øksen - agressive haner bliver aldrig 'milde' igen  :(
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling