Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine nyindkøbte kyllinger  (Læst 2625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Mine nyindkøbte kyllinger
« Dato: 07 Maj , 2010, 21:25 »
Jeg har igår købt nogle wyandotkyllinger i både stor og dværg. De er 3 uger gamle her i weekenden.  :)
Jeg har wyandot kyllinger på 4 uger og de går sammen med mine maran kyllinger som er 3 uger gamle.

De nye kyllinger jeg har købt er bare så sky  :-\ de klumper sig sammen hver gang vi nærmer os selvom vi siger en 'lokke/mad/smaske lyd  ::)
og så skrætter de op, hvis jeg tager hænderne ned til dem - selvom jeg gør det meget stille og forsigtigt. De vil ikke røres ved, men når jeg tager dem op, er de ret passive og prøver ikke at komme fri.. Desuden så de ligger meget og sover - i en stor dejlig klump.. :)

De piller ikke rigtig ved sandet i bunden af kassen og har ikke rigtig nysgerrigheden til at undersøge når jeg lægger noget mad ned til dem.. De har pt kun spist startfoder...

Når jeg sammenligner dem med mine Wyandot og maran kyllinger er de meget mere aktive og nysgerrige end de nye kyllinger...

Hvad kan det skyldes?

Jeg tænker de måske ikke rigtig har haft så meget kontakt med den tidligere ejer?!?! 
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Mine nyindkøbte kyllinger
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2010, 07:15 »

Nej, hvor er de kære *p

De små pus skal du nok hurtigt få gjort tamme, så god du er til dine dyr Randi :-*
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2010, 08:09 »
Herregud de små pus. Nye omgivelser, nye lyde og lugte og et fremmed menneske.Da jeg flyttede mine de små over i kyllingestalden efter de havde tilbragt deres første måned ved siden af mit skrivebord, teede de sig som om de aldrig havde set mig før.

Det er så ærgerligt, at det er så koldt og blæsende for jeg ved de bliver "gode" igen, når vi kan gå sammen og spise en godbid.

Det er da blot et spørgsmål om omstilling og nogen klarer det bedre end andre.

VH Gunni.

Offline negrøj

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2010, 09:23 »
Hej..

Man skulle tro de fryser, de kære små, som de klumper sig sammen - de er vel lige kommet fra varmelampen..

mvh. Jørgen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2010, 09:39 »
Eller måske fordi de er lidt usikre på den nye situation?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2010, 14:34 »
jeg har faktisk taget varmelampen fra dem nu hvor de bor inde i huset - det første døgn havde de varmelampen på og brugte den slet ikke.. Først lagde de sig i 'det andet' rum hvor lampen var.. Så rykkede jeg lampen hen over dem (uden de flyttede sig) - da jag så kiggede til dem igen så lå de i en klump i det rum hvor lampen ikke var  ???

Så efter lidt tid blev jeg enig med mig selv om at de ikke gad at være under lampen.. De brokker sig heller ikke over den ikk er der  ;)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling