Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingens udvikling  (Læst 2444 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
Kyllingens udvikling
« Dato: 07 Maj , 2010, 16:34 »
Hej.
På 6 dagen, i et ordenligt befrugtet æg, er der dér en "rigtig" kylling i? Eller bare en lille klump, man ikke kan se, hvad er?
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllingens udvikling
« Svar #1 Dato: 07 Maj , 2010, 16:52 »
Der er et lille tydeligt foster, du kan se det på denne film:
http://poules-marans.blog4ever.com/blog/articles-cat-136895-359122-videos.html
Der er film fra dag 5 og dag 7.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Maj , 2010, 18:42 »
Det er en superfin film.
Grunden til at jeg spørger er at jeg for et par dage siden lyste mine orpingtonæg, og mente at ku se at det ene ikke var som det skulle være. Jeg pillede hul og kunne se meget små fine blodårer og en lille tynd "kød-streng." Men en af årerne pumpede, så der var altså noget levende. Jeg blev hammer ked af det og følte mig virkelig som en morder. Men jeg kan se på filmen, at fosteret altså ikke var som det skulle være. Det lignede ca et 2-3dags foster. Så den har været svaglig eller syg. Men alligevel........... <W
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 07 Maj , 2010, 18:52 »
Ærgerligt, Signe *t
Jeg lader som regel de æg ligge, som jeg er i tvivl om, så kan jeg altid sortere dem fra senere. Jeg skriver også på skallen f.eks. US hvis jeg er usikker, for så kan jeg altid kende ægget, og se om jeg havde ret eller tog fejl.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Maj , 2010, 20:16 »
Ja, jeg tror også, at jeg vil gøre det sådan for eftertiden. Jeg har altid slået de æg ud, jeg sorterer fra, for at lære af det, og jeg har aldrig før taget fejl, og jeg har lyst MANGE æg. Men nu er jeg blevet lidt led ved det desværre. Men man kan selvfølgelig komme ud for mange grimme/hårde ting, når man har dyr. Sådan vil det jo altid være. Så må man jo bare tænke på alt det gode :) :) :)